Supersett

Her har dere et lite klipp fra treningen på lørdag. Supersett med pull-ups og push-ups, og triceps pushdown og bicepscurl i kabel. Supersett er ganske enkelt å kjøre to øvelser rett etter hverandre. Du kan kjøre to øvelser på samme muskelgruppe uten pause, eller som jeg gjør her, motsatte muskelgrupper. Pull-ups er ganske tungt, jeg har litt igjen før styrken er tilbake, i tillegg til at jeg antakelig er litt tyngre enn sist jeg trente det. Push-ups har jeg ikke trent på… Jeg vet ikke. Det er jo litt slitsomt, så jeg trener det egentlig aldri. Men akkurat nå er jeg faktisk litt motivert til å trene det sammen med pull-ups for å klare mange.   Fitnessbloggen gir deg også 4 gode grunner til å trene push-ups – så koffor itj!

 

 

Jeg tok like gjerne et supersett til lunsj i dag også. Det betyr bare å spise to retter etter hverandre. Forhåpentligvis like effektivt for forbrenningen som det er å trene supersett (I WISH!).

– ytrefilet av svin
– finhakket hvitløk
– finhakket ingefær
– rødløk
– paprika
– banan
– cashewnøtter
– sweet chilisaus
– ris

Yoghurt med plomme fra Tine sin høstserie, med ordentlig plomme, rosiner og mandler.

Jeg er av den oppfatning at alt av brød, bakverk, kaker og desserter smaker godt med rosiner og mandler.

Rosiner og mandler er vel godt i seg selv, tenker jeg vi sier!

Det var godt med mat etter dagens treningsøkt, med hovedfokus på bryst og triceps. I går hadde jeg rygg og litt biceps, så overkroppen er fint dekt opp denne uka, da jeg har lurt inn litt skuldre og mage også. I morgen skal jeg løpe intervaller, og så blir det vel ei økt på bein på fredag. Jeg har jo kjøpt meg en ny rosa skriveblokk som fungerer som treningsdagbok, og det skal bli så godt å jobbe for fremgang framover!

Det får være alt for i kveld! Oppskrift på eplekaken, svar på sprøsmålsrunden og Wristcounter-konkurranse kommer snart:)

2 thoughts on “Supersett

Legg igjen en kommentar

