Pump og «pizza»

Det er fortsatt noen timer igjen av helgen, og jeg er i gang med et hemmelig lite kakebakeprosjekt som jeg er veldig spent på. Jeg har nettopp spist opp dagens første bakeprosjekt, som jeg velger å kalle «pizza». Jeg mener at en ordentlig pizzabunn skal bestå av mel, gjær, olivenolje og litt salt. Den skal være tynn og luftig og heve litt i kantene, og fra nå av og livet ut stekes på steinplate. Jeg ville ha pizza til middag i dag – og da blir det pizza. Litt strek i regninga var det da jeg fant ut at jeg ikke hadde så veldig mye mel igjen. Nesten ingen ting, faktisk. Så da erstattet jeg planen om pizza med «pizza». Jeg har vel laget pizzabunn med mandelmel før, men jeg synes ikke det var så veldig godt, for å være helt ærlig. Men jeg lot det få en sjanse til, og det gikk faktisk veldig bra!

Pizzabunn til en stor porsjonspizza:
– 1 dl mandelmel
– 1/2 dl fiberfin
– t ss fiberhusk
– ca 2 ss mager kesam
– 1 ss olje
– 1 ts bakepulver (litt usikker på om det egentlig hadde noen funksjon…)
– litt salt
– vann til passe konsistens

*røre røre – kna kna – trykke trykke*

For dette blir jo ikke akkurat noen deig… Fordelen er selvfølgelig at den ikke trenger heving, og at den kan trykkes ut på et bakepapir så snart den er ferdig. Jeg satte bunnen inn i ovnen og lot den stå i 6-7 minutter mens jeg gjorde klar tomatsausen. Fort-å-gæli – litt hakkede tomater, hakket hvitløk, en skvett balsamico, tørket basilikum, salt og pepper. Denne bør egentlig koke litt for at vannet skal fordampe, men det tok jeg meg ikke tid til i dag. Jeg smurte sausen på deigen, la på biter av svinekjøtt som jeg hadde krydret med garam masala, rødløk og paprika. Så satte jeg det inn i ovnen – uten ost, i ca 10 minutter. På den måten fikk litt av vannet fra tomatene fordampet. Så hadde jeg over revet ost (lettere norvegia og parmesan), før det ble en siste runde inn i ovnen til osten smeltet – pluss noen mitutter til. Overraskende bra resultat!

Ukens siste treningsøkt ble gjennomført litt tidligere i ettermiddag. Til tross for en sen lørdagskveld i veldig trivelig selskap og lite søvn, ble det faktisk en økt som kan hakes av som absolutt godkjent. Det var bra trykk i muskulaturen, og jeg ble faktisk litt varm i trøya også! Det ble en økt hvor både rygg, biceps og skuldre fikk kjørt seg. Dagens øvelser ble nedtrekk, enarms hantelroing, upright rows med bredt grep, facepull, sidehev, dobbel biceps og bicepscurl med manualer. Avsluttet med 10 enarms push-ups:D

Dette var den fjerde styrkeøkta denne uka. Jeg har begynt å loggføre øktene igjen, og det hjelper veldig på motivasjonen. Nå skal jeg nyte at jeg bare blir sterkere og sterkere framover! Det å skrive ned øktene gjør det så mye lettere å sette mål for hver eneste treningsøkt, og jeg yter så mye mer med en gang jeg har et mål å jobbe mot. Nå har jeg ikke planlagt treningsukene mine på veldig lenge, men det har blitt sånn rutine på det at jeg får gjort alt jeg skal. Det er veldig godt å trene nå, både styrke og løping, så jeg tror det kan gi gode resultater framover så lenge kostholdet er bra. Jeg skal ikke skryte av et fantastisk kosthold de siste par ukene, og det merkes på hud, sener, muskler og i det hele tatt. Det har kanskje vært litt unødvendig, men jeg tror hodet har hatt godt av det. Jeg har fortsatt ikke veid meg, jeg har ikke telt noen kalorier, og jeg har bare måttet kjenne at jeg faktisk savner diettmaten litt..

For jeg gjør faktisk det. Men jeg savner ikke å planlegge hvert eneste måltid til minste detalj opptil flere dager i forveien. Og så er det veldig hyggelig at jeg kan spise sammen med andre – den maten de vil ha! På fredag spiste jeg og Tonje kinesisk takeaway og iiis, etter at jeg var og fikk gjort noen behandlinger hos henne på Axis. Og det var ikke småtterier skal jeg si dere… Kjempegodt, men jeg er nok fortsatt aller mest glad i Dream-is og Lett-isen…

Vet dere forresten at det er 50 dager igjen til julaften i dag? Jeg gleder meg kjempemasse! Og det bør dere også gjøre, for i år blir det nemlig en veldig bra julekalender her på bloggen;) Det er jo snart lov til å begynne og eksperimentere litt med julebaksten også, hipp hurra for en førjulstid hvor jeg ikke er på diett!

Ønsker dere en fin søndagskveld videre – nå skal jeg gå tilbake til mitt lille bakeprosjekt;)

Husk at du fortsatt kan vinne en WRISTCOUNTER – symbolet for aktive mennesker mot doping!

Legg igjen en kommentar

