Svar på spørsmålsrunden – del III

Q: En ting jeg lenge har lurt på! Jeg har prøvd å bake med sukrin, sukrinmelis og stevia flere ganger, men maten endre alltid i søppelen, synes baksten får en grusom ettersmak! Synes du oppriktig baksten blir god når det lages med søtstoff, eller blir smaksløkene så herdet når du er på diett at “hva som helst” virker godt?
Skal du slutte å jobbe som PT etterhvert siden du har begynt å jobbe på MAC, eller skal du gjøre begge deler?

A: JA! Jeg synes det blir godt! Og det er helt ærlig og oppriktig:) Jeg har brukt sukrin og sukrinmelis til «alt» de siste årene – lenge før jeg startet på noen som helst diett. Jeg synes smaken er ganske lik, men jeg skjønner hva du mener med ettersmaken. Sukker har jo noen egenskaper i forhold til for eksempel heving og karamellisering som man ikke får i annet søtstoff, og derfor kan man få litt annerledes resultat. Men sånn jevnt over er sukrin et kjært innslag i matlagingen til hele familien min, og jeg tror faktisk desserten på julaften også var laget med sukrin:)
Det har vært litt usikkert i forhold til PT-biten, men fra 1. desember går jeg inn i en 100% stilling på MAC, og da blir det nok ingen PT-jobbing på ELIXIA i alle fall. Jeg har litt blandede følelser rundt det å slutte som PT, men jeg er ikke i tvil om at det er et riktig valg for meg akkurat nå.

 

Q: korr kjem navne Mowmow fra? 

Det kommer faktisk fra tiden på Befalsskolen.


Q: Jeg lurte på om du har noen tips til hvordan man kan få i seg mer grønnsaker sånn i hverdagen? Jeg spiser som regel en dæsj grønnsaker til middagen,men er på langt nær nok tror jeg.. Jeg er heller ikke spesielt fan av så mye,jeg er ikke blitt blessed med å elske brokkoli for eksempel! Som regel må jeg “forekle” grønnsakene mine for å synes det er nogelunde godt. Huff,nå ser jeg at det ser ut som om jeg er 10 år gammel når det gjelder dette,haha.
Og hva tenker du om å legge ut diverse sminke-tutorials eller noe? Synes det hadde vært så kjekt å se litt sminkestæsj og sliikt. Nå er bloggen din kanskje mest rettet mot trening og mat da:)

A: Jeg er vel kanskje litt spesiell når det kommer til grønnsaker, for jeg har jo gått rundt og hatt cravings på gulrøtter og sommerkål… Jeg ser jo at jeg spiser mindre grønnsaker nå som jeg er på diett og kan spise mer av andre ting, men her har jeg store planer om å skjerpe meg. Grønnsaker kan jo tilberedes på mange måter…. Du kan ha de i salat, koke, steke, ovnsbake, grille, lage mos og pureer eller ha de i suppe. Jeg synes også det er godt å ha det i omelett eller sammen med pålegg som ost og skinke hvis jeg spiser brød. Den enkleste måten å «forkle» det på er kanskje i tomatsaus? Når jeg lager bolognese har jeg for eksempel mye gulrot, løk og stangselleri sammen med kjøttet. Eller skjær opp grønnsaker i staver og lag dip av mager kesam! Det er godt, det:)
Jeg har tenkt litt på det med sminken, men jeg vet liksom ikke helt om hvor mange som vil ha det? Som du sier er jo dette i hovedsak en blogg om kosthold og trening, men det går kanskje an å putte inn litt nå og da??

Q: Har du noen gode treningstips for når man er på ferie og ikke har tilgang på treningsstudio og utstyr? Er ingen jogger, men har jo med joggesko da

A: Sirkeltrening! Veldig effektivt, og kan gjøres med lite utstyr. Det kan være greit å investere i en treningsstrikk, den tar nesten ikke plass i kofferten og du kan få trent hele kroppen. Velg ut noen øvelser, for eksempel knebøy, utfall, brystpress og roing med strikken (evt push ups og pull ups), bicepscurl og tricepspress, gjør 12-15 repetisjoner av hver øvelse uten pause mellom. Få igjen pusten litt før du kjører på med en ny runde. Hold på til du har tatt 3-4 runder. Lykke til:)

Legg igjen en kommentar

