Verdt en reblog!

Jeg bare kopierer og poster denne på nytt… Denne holder jeg nemlig på å lage meg til kveldsmat akkurat nå! Og selv om dette var en diett-rett, så er jeg ganske så sikker på at jeg ikke blir skuffa:)

Gulrotsuppe med ingefær og krepsehaler
– gulrøtter
– gul løk
– hvitløk
– litt olje
– grønnsakbuljong
– revet frisk ingefær
– dill
– krepsehaler 

Når det gjelder mengden, brukte jeg til sammen ca 300 gram grønnsaker bestående av en liten løk og resten gulrøtter og en halv liter buljong til en porsjon.  Mengden ingefær og hvitløk anbefaler jeg å ta etter smak.

Jeg kuttet gulrøtter, løk og hvitløk i biter, og surret dette i litt olje. Grønnsakene skal bare bli litt blanke og myke på utsiden uten at de tar farge. Deretter tilsatte jeg grønnsakbuljong (terning + vann) og revet ingefær, og lot det koke til grønnsakene var myke helt gjennom. Deretter var det en runde med stavmixeren, før jeg smakte til med litt tørket dill. Jeg hadde oppi krepsehalene til slutt, og lot de bare akkurat bli varme. Jeg ser ikke for meg at seige krepsehaler smaker så veldig godt akkurat! Dersom du lager flere porsjoner for å fryse ned, anbefaler jeg å tilsette krepsehalene etter at du har varmet den opp igjen.

Jeg glemte å surre de i olje først, men det tror jeg går veldig bra! Sånn er det når man er sulten etter en laaang dag på jobb:) Skal lure oppi litt chili også i dag, og en stor klatt med mager kesam! Fikk trent litt selv også, og er godt fornøyd med økta. Det å skrive opp øktene hjelper så sinnssykt mye på motivasjonen, jeg har satt meg flere mål som jeg kan strekke meg mot på hver eneste økt! I dag ble det benkpress i supersett med push ups, dips, kabelflyes, sittende skulderpress i supersett med triceps pushdown, og litt mage til slutt.

I morgen tidlig reiser jeg på dagstur til Oslo. Jeg skal på kurs… Jeg har vært i Oslo mange ganger på kurs i løpet av de siste 6 årene. Da har det vært i treningstøy med «ekstra skift og matpakke», denne gangen er det «MAC-black» og rene make up-børster. Og jeg skal reise et sted uten å ta med meg en eneste matpakke. Kanskje… 🙂 Ikke heeelt frisk enda!

Legg igjen en kommentar

