Timeout

Søndag. Fri. Men jeg har ikke ligget på latsiden, til tross for at jeg dro rett på 30-årsdag med påfølgende bytur etter å ha vært på jobb hele dagen i går. Jeg var litt sliten i det jeg våkna, men det er utrolig hvor mye bedre alt blir etter en dusj!

Lørdag er lookday, og i går hadde vi en veeeldig fin Nicki Minaj-inspirert make-up.
Meg og Swarovski-DIVA Annette. Ta en titt på bloggen hennes og sjekk ut hennes fantastiske sko og vesker! 
Blåturkis øyenskygge, laaange vipper, rosa kinn og den berømte Nicki-leppestiften. Bildet fra mobilen min rettferdiggjør ikke fargen helt… Det beste med den leppestiften er at alle pengene går til MAC sitt eget HIV/AIDS-fond, på lik linje med alle de andre Viva Glam leppestiftene. (Kjempefint julegavetips –  Viva Glam kommer i flere farger, både som leppestift, gloss og lypsyl.)

I dag har jeg fått vasket og ryddet en del. Jeg har tømt noen skuffer og hyller og fått kastet en del ting jeg vet at jeg aldri i livet kommer til å savne. Jeg hadde egentlig tenkt å trene litt styrke på bein i dag, men jeg lar den økta vente til tirsdag. Den hadde nok ikke blitt så veldig bra i dag… I ettermiddag skal jeg hjem til familien og spise bursdagsmiddag og -kake på forskudd. Jeg har nemlig bursdag i morgen! Jeg begynner å bli litt lei av å feire 19-årsdag, men det er jo koselig likevel. I morgen blir det enda litt mer kake med masse gode venninner på besøk. Jeg burde vel egentlig stått på hode i bakebollen, men det gjør jeg da altså ikke… Men jeg har en plan, selvfølgelig, og en eller to kakemixer skal nok pimpes litt i hui og hast i morgen ettermiddag. Det blir derfor ikke noen treningsøkt i morgen heller, men det går nok veldig bra:)

Jeg fikk til en liten joggetur ute i går morges, og fikk (nok en gang) bekreftet at Trondheim er en sovende by. Jeg tror ikke jeg møtte en eneste person da jeg var ute, og jeg tror ikke jeg så noen biler heller. Me, myself and I. Kjølig høstluft er så godt å løpe i, og man får virkelig luftet tankene på en sånn tur. Jeg liker det:) Jeg føler ikke at jeg løper som en gaselle om dagen akkurat, men det går bra. Det er jo noe med det at knærne plutselig skal bære mer vekt på hvert eneste støt mot underlaget etter at jeg har gått opp i vekt, så faren for belastningsskader er litt større i en sånn fase. Men jeg er jo flink å trene styrke da, og det hjelper jo på det meste!

Fredag hadde jeg en god økt på bryst, biceps og skuldre før jeg dro på jobb. Benkpress, kabelflyes, sittende skulderpress, dobbel biceps, sidehev og bicepscurl med manualer. Jeg er ganske støl i bryst og biceps, men når det kommer til skuldrene så tror jeg nesten jeg må ha hjelp på en økt snart. Jeg klarer liksom ikke å bli støl der, samme hva jeg gjør… Ikke en gang etter at jeg for en stund siden kjørte et droppsett fra helvete kjente jeg noe. Noen som har et lite tips til hva jeg kan prøve? Øvelser, utførelser, metoder..? Mottas med største takk! For selv om jeg ikke helt sikkert vet når jeg skal på scenen igjen, så vil jeg jo være enda bedre neste gang jeg skal stille! Jeg er så utrolig glad for at jeg fortsatt synes det er like gøy å trene, og at jeg planlegger treningen ut i fra lyst! Det som er litt godt er at det går an å ta en liten timout også – sånn som i dag. Det har egentlig bare mest stress siden jeg kom hjem på tirsdag, men det har jo bare vært min egen «skyld». Det er fordi jeg har prioritert å dra på trening, så i dag og i morgen prioriterer jeg annerledes, dropper trening og velger kvalitetstid og kakespising med familie og venner istedet:)

I går var det bare en måned igjen til julaften. Og en uke igjen til første desember. Og første desember – hva skjer da? Jooo – det blir julekalender på bloggen! Som jeg har sagt før er det bare å glede seg:)

Selv om det har vært litt beskjedent med blogging fra meg i det siste, så lover jeg at jeg kommer sterkere tilbake veldig, veldig snart! Men jeg synes kanskje dere er litt beskjedne også… For det er faktisk veldig mye motivasjon i noen kommentarer og litt tilbakemeldinger på bloggen av og til;)

Ha en fin søndag alle sammen:)

12 thoughts on “Timeout

  1. Om du finner noen fantastiske skulderøvelser, så rop ut. Sliter litt med det samme som deg der. Endelig (?) snart 1 desember, og så spennende med julekalender 🙂 Førjulskos er alltid så koselig! Ha en fin fin søndag.

  2. Du kan for eksempel prøve pre-exhaust på skuldre. Ta et sett med deltahev før du går rett på skulderpress. Andre alternativ kan for eksempel være fronthev – skulderpress. Jeg pleier å bruke samme vekt, så det er ganske praktisk. Veldig effektivt i forhold til å tyne skuldrene 🙂

    Hvor har du tatt makeup-artist utdanningen din? 🙂

  3. Har du prøvd militærpress, bare med kettlebells? Du får jo en litt annen vinkling på skuldrene når du holder rundt kulen, fremfor vridningen du får på stang- tok veldig godt på mine skuldre iallefall! (:

  4. Vedr skulderøvelser: jeg er ekstremt PT-avhengig og husker ikke helt hva apparatet heter. Men kjører iallefall i apparat, sitter motsatt vei på apparatet. Har faktisk kjent stølhet i musklene etter den øvelsen. Spør Arve (Teglgården) for nærmere info:)

    Har et ønske om et eget innlegg med marinadetips. Har prøvd den sataymarinaden og den var vilt god;) Ønsker tips på flere varianter:)

    Helt avhengig av bloggen din for tips! Tusen takk for inspirasjon og motivasjon!!!

    • Da håper jeg at jeg får litt kjøkkentid snart;) Apparater på skuldre har jeg faktisk ikke brukt på så lenge jeg kan huske, så det er verdt et forsøk! Brukte det masse for lenge siden, så det kan bli bra det… Takk!

  5. Hei:-)
    Super fan av bloggen din, møtte deg forøvrig i Fredrikstad i våres:-)
    Et godt tips til å bli støl i skuldrene for meg har vært når jeg kjører skulderpress å bruke laang tid på vei ned med vektene, for så å kjøre eksplosivt opp igjen, og på sidehev å holde igjen på vei ned samtidig som man ikke går helt ned, har vært veldig effektivt…

    • Tusen takk! Masse tips her nå så tror jeg skal teste de ut en dag jeg ikke skal på jobb rett etterpå, eller dagen etter forsåvidt… Ikke sånn kjempegunstig å være dysfunksjonelt støl når man skal stå der med sminkekostene:p

Legg igjen en kommentar

