Happy birthday!

Og det ble det jammen meg:) Veldig happy! Til tross for at jeg hadde glemt å ta med meg husnøkler da jeg gikk til jobb i dag (og JA – det er noe med meg og nøkler… JIZEZ!) og sto ute i 3 kvarter før jeg kom meg inn, så fikk jeg feiret litt med veldig koselig besøk. Uten å gå i detalj så startet feiringen hysterisk morsomt, så det ble mye latter som et resultat av det:) Og det er vel sånn det skal være? HAPPY birthday, liksom:)

I går ble det spist lutefisk, bursdagskake og hvetekringle. Namnam:)

                      
Jeg feirer jo 10 år som lutefiskspiser! Vi har alltid hatt det på julaften – men jeg likte det ikke og fikk i stedet laks helt til det året jeg fylte 19. Da hadde jeg kyssesyken rett før bursdagen min, og den ene dagen jeg hadde lyst på middag hadde vi lutefisk. Så da var det liksom det samme hva det var til mat, jeg ville ha det uansett. Og så fant jeg ut at det ikke var så værst… Nå gleder jeg meg alltid til å spise det:) Det er ikke så ofte jeg har fått med meg lutefiskmåltidet før jul, men i år ble det altså bursdagsmiddagen! (Og det er kanskje når du spiser lutefisk som bursdagsmiddag du skjønner at du begynner å bli voksen… Eller?) Den dagen jeg faktisk fylte 19 år, hadde jeg virus på hjernenerven, var lam i halve ansiktet og alt jeg spiste smakte metall. Nå smakte alt bare helt fantastisk!

I kveld har jeg som sagt hatt besøk av en herlig gjeng, og jeg serverte rester av bløtekaken, en nybakt sjokoladekake (pimpet kakemix selvfølgelig), kanelboller laget av min søte lillesøster (som var min reddende engel og kom kjørende hjem fra trening for å låse meg inn – jeg trodde ikke mine egne øyne!), pepperkaker med blåmuggost (som er digg!), julebrus og litt smågodt:)

Sjokoladekaken var kakemix tilsatt egg og mager kesam (som er standard), 30g kakaopulver, appelsinjuice istedet for vann, og biter av appelsinsjokolade. Glasuren er laget av mager kesam, philadelphia light, sukrinmelis og litt appelsinjuice.

Den var god… Men chilisjokoladekaken er best!

Nå har til og med jeg kake langt opp i halsen (og egentlig overalt føles det som), så nå kan det godt være kakefri en liten stund… Jeg er glad i kake jeg altså, for all del, men jeg vet så altfor godt at jeg trener så veldig mye bedre om jeg bare spiser bra mat. Og jeg VET det – jeg har vært på diett i et år for chist sake! Jeg har nesten hatt litt angst for å gå i underskudd, men jeg stresser mindre etterhvert som jeg merker at kroppen blir mer og mer normal. Det føles veldig bra:) Det er jo snart jul, og jeg tror at hvis jeg skal ha lyst på julemat så er «diettmat» en bra deal framover. Men uten kjøkkenvekta, selvfølgelig:)

En av jentene jeg skal coache har foreslått at jeg kan lage en liten serie med hennes framgang frem til vårens konkurranser. Hun konkurrerte første gang i høst så hun vet allerede hva hun går til. Jeg gleder meg utrolig mye til å ta fatt på denne utfordringen – og jeg håper at dere er interessert i å lese om mine erfaringer som coach også! ?? 🙂
(Akkurat nå vurderer jeg faktisk å gå på «sympatidiett»… For min egen skyld…)

Lykkelig for å ha overlevd min første dag som 29-åring, skal jeg nå snart finne senga. Når jeg ser tilbake på det året som har gått, kan jeg ikke si annet enn at det har vært helt fantastisk! Jeg hadde vel aldri sett for meg at jeg i dag skulle se tilbake på et år med 5 fitnesskonkurranser med gode plasseringer og være klar for å starte i en 100% stilling som make up-artist hos MAC. Veien blir til mens man går (eller løper intervaller), det skal være sikkert!

Et siste gratulerer med dagen til MEG! God natt alle sammen:)

 

6 thoughts on “Happy birthday!

  1. Gratulerer så utrolig mye med overstått! 🙂 Det så ut som om du hadde mange fine planer for dagen og fikk feiret som du fortjener! Og det blir spennende og se arbeidet ditt som coach fremover, gleder meg 🙂

Legg igjen en kommentar

