Frontbøy og kliss-klass

Åh. Nå er det jammen meg artig å trene. Nå klarer jeg å presse meg selv mer enn hva jeg har gjort på lenge. Jeg har satt meg som mål å ta 70 kg i frontbøy. Jeg skulle prøve en gang i dag etter at jeg var ferdig med settene mine, og det gikk nesten. Så nesten at 70 kg blir litt for lite å strekke seg etter… Jeg går først for 75. Og så går jeg for 80. I benken skal jeg klare 70. I knebøy har jeg kjempelyst til å klare 120 (selv om akkurat det er miiilevis unna akkurat nå!), i markløft har jeg lyst til å ta enda mer, men vi får se… Jeg har også sagt høyt at jeg har lyst til å klare 20 chins (men håndflatene inn) innen 1. mai, og det skal jo være nok motivasjon til å jobbe mot en akseptabel sommerform i tillegg;)

Etter frontbøyen gikk jeg et par lengder med gående utfall med kettlebells, kjørte et par sett med step up med bare egen kroppsvekt, og et par sett med knestående lårcurl i hammer strength-apparatet. Avsluttet med noen tunge sett på mage, og var i grunnen greit fornøyd. Jeg vet jeg har trent tungt nok når jeg har spist etter-treningsmaten min (som stort sett består av noe så fantasiløst som shake og rosiner – men jeg elsker jo denne shaken og rosiner kunne jeg spist meg i hjel på, så greit nok), og likevel er skrubbsulten igjen før jeg kommer hjem. I dag ble det tunfiskburgere til middag. Det så veldig lite lovende ut en liten stund, men resultatet ble veldig bra til tross for mye kliss-klass!

tunfiskburgerEn boks tunfisk blandes med 1/2 egg, salt, pepper, 1-2 ts maizenna og litt kapers om du liker det. Jeg kjørte alt sammen med stavmixer – og fikk en veeeldig klissete røre. Jeg formet (det vil si – jeg prøvde og forme…) to burgere som jeg vendte i en blanding av finrevet parmesan og pofiber, og stekte de på begge sider i ganske varm panne. Som sagt var det veldig klissete, men resultatet ble to faste burgere som smakte godt. Tunfiskburgere kan være litt tørre, men disse ble ikke det:)

Ved siden av hadde jeg stekte potetbåter vendt i litt olivenolje og krydret med maldonsalt, pepper, finhakket hvitløk og tørket dill. Paprika, spinat, sjampinjonger og chilimajones laget av mager kesam, litt lettmajones (som gjør underverker både for konsistens og smak), litt sukkerfri ketsjup og litt chilipasta. Mm mm mmm!

IMG_0566

Jeg gjorde også et lite forsøk på brente mandler, men jeg tror jeg skal sjekke en eller annen oppskrift og prøve en gang til før jeg sier meg fornøyd. Jeg tok 50/50 av sukrin gold og tagatesse og lot mandlene koke litt i denne blandingen, la de over på bakepapir og strødde kanel over. Jeg har flyttet litt rundt på de innimellom så de ikke skal sette seg fast, men de blir liksom aldri harde utenpå. Kanskje det er utålmodigheten min som slår til igjen..? Men klissete eller ikke – det smakte i alle fall godt!

Earlybird-galskapen fortsetter, så jeg skal ha meg i seng og komme meg på ELIXIA igjen i morgen tidlig. Jeg mener… Jeg VET at det sikkert er 12 minus i morgen tidlig. Jeg VET at det tar meg en time og gå fram og tilbake. Samtidig så vet jeg at jeg har lyst til å løpe:)

Og helt seriøst – hvorfor være normal når man er lykkelig som gal?? 😀

Ønsker dere en riktig god natt! Noen som er spent på hva som skjuler seg bak luke nr. 4?

One thought on “Frontbøy og kliss-klass

  1. Sterk dame! 🙂 Du er rett og slett rå, og jeg er faktisk ikke i tvil om at du vil nå alle målene dine! Og namnam, de alternative burgerne skal jeg definitivt prøve 🙂

Legg igjen en kommentar

