Julepower

PicsArt_1356451322851God jul i stua! Jeg tror 1. juledag er yndlingsdagen min i hele jula. Våkne uthvilt, spise god frokost, trene, slappe av, spise ribbe og multekrem, kaffe og kaker, spill og familiekos. Vi pleier bare å være hjemme hele denne dagen også, og uten noen tidspunkter eller andre mennesker å forholde seg til (som for eksempel kirkebesøk…) så er det null stress! Ikke for det, jeg liker julaften også, altså:) Da spiser vi lutefisk, og i år ble erterstuingen (som jeg hater så intenst) byttet ut med ertepure (som jeg synes er fantastisk godt). Til kaffen var det hjemmelaget konfekt og julekaker, og det smakte bra! Vi åpnet ikke pakkene før kl 22, etter at Torunn kom fra jobb. Jaja. Jeg fikk vel det meste av det jeg hadde ønsket meg, så da tyder alt på at jeg har vært snill i år! Jeg håper jeg kan fortsette i samme stilen neste år, og det bør vel kunne gå bra?;)

Julaften startet med at jeg og Torunn dro på ELIXIA og løp intervaller. Jeg løp 5 4-minutters drag med 2 minutter pause mellom. Det gikk bra, men det går veeeldiiig saaakteee, så nå lurer jeg på hvilket løp jeg skal melde meg på for å ha litt ekstra motivasjon til å prioritere kondisjonstreningen litt mer framover. Det er, for meg akkurat nå, veldig mange aspekter ved denne typen trening som er midt i blinken for tiden framover. Så nå må jeg bare finne meget et 10 km løp med tidtaking og resultatlister, for jeg har fått en pekepinn på hvilken tid jeg «bør» klare. Så i morgen, på selveste 2. juledag, skal jeg ta en laktattest for å finne ut hvor terskelen min er, for å optimalisere kondisjonstreningen. Siden vi skal spise ribbe til middag etterpå, så vil nok tanken på morgendagens ventende anstrengelser gjøre at mengden ribbe kanskje reduseres litt. Kanskje.

I dag fikk jeg en god styrkeøkt på bryst, skuldre og biceps. Økta så sånn ut:
militærpress
– supersett : brystpress med manualer i skråbenk / bicepscurl med manualer
– supersett : kabelflyes / dobbel biceps
– supersett : push ups / sidehev
– droppsett : liggende bicepscurl i kabel

Jeg ble sliiiten! Og det er så godt å kjenne at kroppen er tilbake der den var i fjor (2011) sommer (!) treningsmessig. Jeg drakk ca 3 liter vann under økta, og det sier nok for meg. Det er så godt å kjenne at musklene skriker etter næring, da vet jeg at noe skjer. Det blir ikke noe styrketrening før på søndag nå, siden jeg skal jobbe torsdag-lørdag. På grunn av arbeidstiden blir styrketrening bare stress, og stress skal vi ikke ha noe av disse dagene. Bare kos:) Og litt på grunn av det, og noen utfordringer i januar, så passer det ganske bra å gjøre litt mer kondisjon, og ta styrketreningene så ofte jeg får til. Det er jo en evig kabal det der, for hadde det vært opp til meg skulle jeg gjerne hatt 5 styrkeøkter, 4 intervalløkter, 3 langkjøringer, yoga hver dag, pilates 3 ganger, litt slyngetrening og kettlebells og ja… Så hva er viktig og hva er ikke viktig? Jeg har jo satt meg noen langhårete styrkemål også, men jeg klarer liksom ikke å prioritere alt like mye på en gang… For å si det sånn – det er vel egentlig bare styrketrening og løping det går i. Men jeg er fornøyd da, jeg må jo si det!

Nok pjatt fra meg – snart ribbe! Jeg er ikke så veldig glad i kjøtt med masse fett, men det er veldig godt den ene gangen i året:) I LOVE CHRISTMAS!

Husk at du til og med i morgen kan delta på luke 24 i julekalenderen:)

Har du hatt en fin julefeiring så langt? Og har du mer å glede deg til i dagene som kommer?

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s