Tacogryte – max 30 min

Fin middagskveldsmat etter jobb på en ellers så trist og sur januardag. Jeg liker vinter, men da kan det godt være snø – ikke regn og holke…

Fra jeg kom inn døra i går kveld og til maten var klar tok det ca 30 minutter. Vel bekomme!

Tacogryte
– hvitløk
– chili
– karbonadedeig
– løk
– paprika
– hakkede tomater
– bønner (jeg brukte kidneybønner)
– mais
– frisk koriander
– salt&pepper, oregano, spisskummen, cayennepepper
– revet ost og mager kesam (eller rømme om du vil…)

IMG_0737Finhakk chili og hvitløk, og stek dette sammen med karbonadedeigen i en kjele med teflonbelegg. Du kan gjerne bruke olje, men det er ikke nødvendig. Tilsett løk og paprika i terninger, og stek litt til. Tilsett hakket tomat og gjerne litt vann, og la det koke opp. Krydre etter smak, og la det koke sånn at en del av vannet fordamper. Når det så og si er ferdig IMG_0739tilsetter du bønner og mais – dette trenger kun og varmes. Dryss over revet ost og legg en klatt kesam på toppen. Nam nam:)IMG_0740

Når det kommer til grønnsaker – bruk det du har og som du synes passer til tex-mex. Du kan selvfølgelig krydre med vanlig taco-krydder, og gjerne tilsette litt tacosaus fra glass. Har du en pose nachos i skapet kan du godt knuse litt av det og drysse over til slutt. Prøv deg fram – jeg tror ikke du klarer å få det til og smake dårlig uansett!

Jeg lagde dobbel porsjon, hvor av den ene havnet i magen min i går kveld, og den andre i en matboks som får bli lunsj etter trening i dag. Jeg har kokt litt ris for å blande i for litt ekstra karbohydrater til det måltidet. I dag er det bryst, biceps og skuldre som står på planen. Jeg er i grunnen godt fornøyd med den splitten jeg kjører nå. Jeg har mine favorittøvelser som jeg kjører for det de er verdt en periode, og så prøver jeg gjerne noe nytt en gang i blant og ender ofte opp med å bytte ut litt etterhvert. Variasjon, variasjon, variasjon…

I dag tok jeg mål og veide meg for første gang på 3 mnd. Ikke noen sjokkerende resultater akkurat, og ikke noe jeg egentlig bryr meg så veldig om heller kjenner jeg. Det var ikke så spennende som jeg trodde det skulle bli. Det er jo bare tall, men disse tallene er likevel ganske morsomme å følge med på for å se hva som skjer:) Hva kan jeg få til på 4 uker med knekkebrød og prim som en del av kostholdet? Haha:) Vi får se!!

Legg igjen en kommentar

