Wok me away – take me to Thailand…

Friske urter er til for å brukes! Kjempegodt i både tex-mex og asiatisk mat. Tacogryte på torsdag, og thai-wok i går. Ikke noe hokus-pokus, men veeeldig godt!

thaiwok

Stek kyllingfilet sammen med hvitløk og ingefær. Tilsett grønnsakene og la de surre litt sammen med kyllingen. Lag saus av kokosmelk, litt buljong, peanøttmel (eller peanøttsmør), chili, limesaft og salt. Ha det over i panna, og la det koke til sausen begynner å tykne. Da tilsatte jeg wok-nudler, men du kan også koke nudler ved siden av eller ha ris til. Eller bare spise det som det er:) Til slutt strødde jeg over noen cashewnøtter. Deliiiciouuus:D

IMG_0744

Det ble en ganske tidlig fredagskveld. Det har vært så rare uker i det siste på grunn av alle helligdagene midt i uka, så jeg hadde egentlig ikke den store helgefølelsen. Men det er helg, og det er godt. I kveld blir det «nyttårsbord» med jentene på jobb, og vi skal lage tapas. Før det tenkte jeg å ta meg en tur på ELIXIA for en liten intervalløkt. I går trente jeg styrke før jobb, og det går bare framover. Jeg er fortsatt på supersettene etter at jeg er ferdig med hovedøvelsen, og jeg må innrømme at jeg blir litt småkvalm. Ikke at det er spesielt godt å være kvalm, men det er godt å kjenne at jeg er i stand til å presse meg ganske hardt igjen. Den følelsen (sooo last year, but still…) har vært fraværende i over et år. *mihihiiiiii* I går var hovedøvelsen benkpress. Deretter fulgte jeg på med supersett av kabelflyes og dobbel biceps i kabel, og sittende skulderpress og stående bicepscurl med manualer. Det er alltid en risiko med en sånn økt før jobb, for det er en utfordring å bedrive presisjonsarbeid med utslitte armer. Men det gikk bra, også denne gangen:)

IMG_0686Jeg skal om ikke lenge gjøre meg klar til dagens økt. Jeg skal prøve meg på 45/15, da Sondre mente jeg ville ha mest utbytte av å jobbe i korte intervaller. Jeg synes det er greit å variere, men har ingenting i mot at kortintervaller kan være prioritet! Greit å lytte til ekspertene, er det ikke?

Håper bare du blir frisk snart, og kan løpe fort igjen! Tenker på deg hver dag og ønsker deg alt godt fineste lillebroren min ♥

Hvordan har din start på det nye året vært? Har du noen nyttårsforsetter?

Ønsker dere en god helg:)

 

2 thoughts on “Wok me away – take me to Thailand…

Legg igjen en kommentar

