Just WALK!

Startet dagen med en liten tur ute i friskt januarregn. Noen som kan gjette hvilken trilogi jeg lastet ned på lydbok for en liten stund siden eller..? Siden den er lest inn på litt stønnende engelsk (!) kan jeg ikke gjøre så veldig mye annet mens jeg hører på, så da er det bare å gå da! (Ikke så dumt etter lørdagskvelden med tapas, is, smågodt og potetgull heller kanskje?)

Deretter frokost… Rydde ned julepynten… Lunsj… Og så GÅ til ELIXIA. Jeg hadde ikke noen voldsom plan for økta, annet enn at den ikke skulle inkludere noe belastning på albuene. Og i går ble det sådd et lite frø, som fikk vokse og gro, og som resulterte i ett tusen gående utfall. Uten pause. Det vil si, stoppet kanskje 10 sekunder de gangene jeg drakk, men bortsett fra det var det knee to the floor i nesten 1000 meter. Jeg som ikke liker øvelsen en gang. Hahaha!

Så beina har virkelig fått kjørt seg denne helgen. I går ble det ikke mindre enn 50 drag på 45/15-intervallene. Så mange har jeg aldri løpt før, men det gikk veldig bra. Selv om pulsen lå opp mot 95% store deler av økta var jeg aldri sur i bena. Når jeg tenker meg om var det kanskje derfor det lugga litt i lysken da jeg var ute og gikk i dag. Jaja – jeg satser på at det blir 60 drag innen utgangen av februar:) Kan jo ikke være noe dårligere enn Far?

Før jeg dro på trening lagde jeg klar dessert… Inspirert av nyttårsaften, ble det en slags ostekakemousse i glass… Selvfølgelig litt annerledes, men fortsatt godt! Og litt sunnere;)
IMG_0747

*  Havregryn og sukrin stekes i panna. Avkjøl, og knus det hvis store flak henger sammen. Legg i bunnen av et glass.
* Legg 1 gelatinplate i kaldt vann. Kok opp litt vann mens du pisker sammen 2 ss mager kesam kesam, 1 ss philadelphia light og 1 ss sukrinmelis (eller mer).
* Løs gelatinplaten i litt av det oppkokte vannet, og pisk den inn i osteblandingen. Hell osteblandingen over i glasset, og legg noen bær på toppen.

wpid-PicsArt_1349366629777.jpgI den kommende uka skal jeg på kurs på Dombås, som Fenrik Moen. 17 elever, 2 jenter. «Litt» annerledes enn hverdagen som den er nå, med stylet hår, make up, svarte klær, store øredobber og kun kvinnelige kolleger. Nå blir det grønn uniform, håret i flette og sminken liggende igjen hjemme. Det sto i info-skrivet at det var tilgang på treningsrom, så jeg pakker ned treningstøy i håp om at jeg rekker litt fysiske anstrengelser etter, i følge timeplanen, 12 timer lange kursdager… *gjesp* Torsdag er det satt av 2 timer til utendørs trening. Det blir garantert noe jeg ikke er vant med til vanlig, så jeg kjenner at jeg gleder meg. Håper de dytter meg litt utenfor komfortsonen. (Som om jeg ikke var der i dag??)

Det blir ingen kjølebag fylt med brokkoli- og torskemos med denne gangen. Det pleier jo å være så som så med maten på sånne steder, men jeg har IKKE tenkt å lage matpakker for 4 dager, og jeg har ikke tenkt å leve på tunfisk heller. Part of the normal life… Det er bare å gjøre det beste ut av det man får servert. Kanskje noe for instagram? Litt proteinpulver skal få være med uansett. Etter trening, proteinkaffe…

I kveld blir det en tidlig kveld, og i morgen blir det faktisk treningsfri. Om det ikke blir en litt ekstra lang tur til eller fra jobb for å høre litt på lydboka, da:)

Hva har du trent i helgen?

4 thoughts on “Just WALK!

Legg igjen en kommentar

