Reset… Eller REady SET?

Eller kanskje begge deler?

Som sagt, jeg fikk influensa. Og valgte å bli helt 100% frisk denne gangen, før jeg gikk tilbake på jobb og den vanlige hverdagen. (Skjønt valgte og valgte… Du velger ikke alt selv når du bor sammen med legevakta). Jeg har ligget/sittet i sofaen, levd på carbs og latt tålmodigheten gjøre jobben.

Så inaktiv som detvjeg har vært den siste uka kan vel kalles en unntakstilstand. Men sånn er det! Så lenge unntakstilstanden tar slutt, er det greit for meg. Det blir ikke normallife med det aller første, da neste uke er kurs i Oslo med hotell og lunsj og middag ute. Hveeer daaag. Klager ikke, for jeg gleder meg (og hotellfrokost – daah!!)! Men jeg gleder meg også til tiden etterpå, hvor hver styrkeøkt blir en liten konkurranse mot den forrige, hvor det er litt fremgang forhåpentligvis hver eneste økt. Hvor langt kommer jeg denne gangen? Ready – Set – …

Og i løpet av disse dagene, så er det akkurat som om noen har trykket på reset. Alt som til vanlig jobber på høygir har liksom fått lov til å hvile samtidig, over flere dager på rad. Kroppen har hatt andre ting og gjøre enn å trene, nemlig å bli frisk. Hjernen har sluppet å tenke noe særlig, da den enten har sovet, eller bare stirret apatisk inn i dummeboksen. Alle unødvendige tanker har bare forsvunnet fordi ingenting har tviholdt på dem, så hodet føles på en måte litt mer ryddig… Jeg vet ikke hvor dumt det her høres ut for andre, men for meg føles det i alle fall ganske bra:) For den ryddigheten må liksom være der før jeg skal ut på nye fitnesseventyr. Jeg har jo et lite mål om å stille til høsten igjen, men som jeg har sagt før så er ikke det for en hver pris. Det er ganske mye som skal trenes og spises av før jeg er helt der igjen, men både kropp og hode må nesten være med. I alle fall litt:) Når det er sagt, så er motivasjonen der fortsatt, og jeg føler at radaren begynner å peile seg inn. Hvis jeg tar utgangspunkt i at NM er lørdag 5. oktober, så er det 234 dager igjen. Det høres ganske lenge ut, og det er det på mange måter, samtidig som det på andre måter er veldig snart. Det går fort!

Og jeg vet at det er verdt det:) Og jeg gleder meg! Det blir spennende å se hvordan det blir denne gangen – for er det noe jeg vet helt sikkert, så er det at det blir annerledes også denne gangen. Jeg har sommerfugler i magen, og da vet jeg at det er rett. PicsArt_1349064888479

ready – set – GO! (snart…)

One thought on “Reset… Eller REady SET?

Legg igjen en kommentar

