I’m so sorry… :)

Hva annet kan jeg si..?

Jeg har ikke glemt dere – jeg har bare ikke vært så veldig mye å komme med etter jeg var syk. Torsdag sist uke var første dag på jobb siden fredagen uken før. Jeg startet dagen med en liten spasertur, og jeg fikk nesten krampe i leggen på vei opp den første bakken. Fredagen hadde jeg min første økt på en uke, og jeg jobbet meg gjennom hele kroppen med knebøy og supersett på militærpress og bicepscurl, og nedtrekk og triceps extention. Supersett er kjempefint, jeg digger det, men pulsen ble utrivelig høy og jeg var faktisk litt småkvalm til tider. Ikke noe jeg er vant til i det hele tatt! Lørdagen jobbet jeg og dro rett ut for middag og påfølgende bytur, og søndagen var jeg en tur på snowboard. Kjempegodt å være ute en dag, selv om jeg var litt trøtt og veldig støl i bena etter fredagens økt:)

20130219_184609Denne uka er jeg i Oslo på kurs. I dag var vi litt tidligere ferdig enn i går, så jeg dro bare kjapt innom hotellet for å skifte, før jeg tok turen til Skøyen. Jeg fikk en prøvetime på Magnat Center etter anbefalinger fra lillebror som har vært der flere ganger, og gjennomførte første kondisjonsøkt på nesten tooo uker(!!!) der. Det var, som noen kanskje har sett på facebook, egentlig ganske pyton! 4×4 med 2 min pause er en økt jeg har gjennomført veldig mange ganger, og det er egentlig ikke noe stress. Nå er det flere timer siden jeg gikk av mølla, og jeg kjenner at det river litt i brystet enda. Jeg er avhengig av kondisjonstrening. Det var en periode tidlig i sommer at kondisjonstreningen ble litt nedprioritert, og det fungerer bare ikke for meg. Jeg HATER å føle at jeg har dårlig kondis. Neste økt blir på torsdag!

Magnat var i alle fall et utrolig fint senter. Under kan dere se noen bilder av styrketreningsmulighetene. Nå trente jeg kun litt mage på slutten da, men jeg må si jeg virkelig likte det jeg så! Her kunne jeg trivdes:)

20130219_18442920130219_18440720130219_184337

PicsArt_1361304206034I morgen lar jeg trening være trening, og skal prioritere litt god middag og superchillout i sofaen sammen med Anette, som jeg sist så i oktober da jeg bodde hos henne under NM. Jeg kjøpte en flaske rødvin til pizzaen etter NM, men jeg hadde egentlig mest lyst på vann den kvelden, så vi får se om den blir tatt livet av i morgen i stedet… 🙂 Torsdag har jeg store planer om en ny kondisjonsøkt, og en eller to økter i løpet av helgen.

Og NEI – jeg har ikke blitt lat for de som eventuelt måtte tro det. Neste uke skjønner dere, så skal jeg i gang med det styrkeprogrammet jeg har vært gjennom et par runder med tidligere igjen.

Jeg har vært veldig fornøyd med øktene jeg har kjørt de siste månedene. Det har ikke vært noe spesielt program sånn sett, men det har jo vært en struktur der.

Nå har jeg bare lyst til å bli sterk igjen, og jeg savner det konkrete målet fra økt til økt. Jeg har jo lyst til alt på en gang. Bli sterkere i baseøvelser, klare mange fler repetisjoner i kroppsøvelser, løpe litt fortere. Man kan få til alt -. men ikke alt på en gang, kanskje? Eller? Nå må jeg bare begynne et sted, og så får resten komme etter hvert. Og kanskje kommer det litt av seg selv?

Jeg vet at om jeg skal ha den ønskede fremgangen på styrketreningen framover, så krever det relativt optimal ernæring og nok hvile. Når målet for hver økt er så konkret, så er det utrolig mye enklere å gjøre tingene rundt også bra. Når jeg for ikke så lenge siden skulle teste mot maks på frontbøy, så var det omtrent det eneste jeg tenkte på det siste døgnet i forveien. Sånt blir det resultater av, og gode valg skjer av seg selv.

Og gode valg… Det er jo lov å håpe at de gode valgene medfører et aldri så lite vekttap også. Ikke for vekttapet i seg selv (for det er tydeligvis ikke noe jeg klarer å motivere meg til!), men fordi det automatisk blir flere reps på kroppsvektøvelsene, og høyere fart på løpingen på grunn av økt oksygenopptak. Som sagt – det er lov å håpe!

Jeg har lyst til å kjøre styrkeprogrammet nå, sånn at jeg forhåpentligvis klarer å komme forbi der jeg stagnerte sist gang før jeg begynner på noe som i nærheten av ligner på konkurransediett igjen:) Eller, i mitt hode, så er det egentlig ikke noe vits i å gå på noen ny diett før jeg er enda litt sterkere enn sist. Men det er jo mye som helt uventet har endret seg oppi mitt hode tidligere, så vifårnosepådetdah!

Selv om jeg ikke er like stor på bloggingen, så prøver jeg å oppdatere litt på facebook (mest trening og sånn), og på instagram brukernavn: missmowmow (mest mat og jobb, og litt trening og andre ting). Blir litt mer gøy å blogge trening framover nå da! Og så har jeg litt ambisjoner om å gjøre litt artige ting på kjøkkenet igjen. Jeg blir jo faktisk litt inspirert av å bla tilbake på gamle blogginnlegg:)

Ønsker dere en fortsatt fin uke! Tren og vær glad for hver dag som går, så slipper du å bli så veldig støl, eller å få så vondt i pusten når du holder på…

1 tanke på “I’m so sorry… :)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s