Når en pizzabakebaker baker pizza OG kake… På en mandag!

Why not? Mandag. Fri. Bra treningsøkt. Og mat må man jo ha. På lørdag fikk jeg spørsmål om jeg hadde prøvd lavkarbopizzabunnen til EasyLiving. Det hadde jeg ikke (for alle har jo fått med seg at jeg er veldig fornøyd med mine egne pizzabunner..?), men jeg hadde en pose i skapet. Og hva var vel en bedre unnskyldning for å teste ut denne enn å gjøre det akkurat i dag?

Trening først da, så klart. Og det gikk (heldigvis, til tross for lørdagskveldens ikke-helt-planlagte-ost-og-kjeks-og-vin-kalas) veldig bra. Veldig bra betyr at jeg kan øke alle vektene igjen neste gang:) Om det er så bra, vel, det blir jo tungt etter hvert da! Men ÅÅÅ så artig det er!

Etter tung styrketrening så er det jo greit med litt karbohydrater også da… Så jeg lagde en pizzabunn med havregryn, speltmel og fiberfin også. Mycket bra! Og den ble jo sånn som jeg liker den da, tynn og sprø stekt på pizzastein. Lavkarbobunnen blir jo ikke helt som en vanlig deig da, og den smaker ikke helt som en vanlig pizzabunn heller. Synes jeg! Men hvis man passer på karbohydratinntaket, så er den kjempefin! Den «ordentlige» pizzen ble toppet med pizzasaus laget av hakkede tomater og rød pesto, rødløk, paprika, kylling marinert i en hjemmelaget krydderblanding, cashewnøtter, ost og litt lime til slutt. Lavkarbopizzaen, som virkelig ble en LCHF-pizza, ble toppet med en hjemmelaget tomatsaus (olje, hvitløk, hakket tomat, balsamicoeddik, salt, pepper, oregano, timian og sukrin), spekeskinke, blåmuggost, revet ost og cherrytomater.

Og når vi først var så godt i gang, så hvorfor ikke lage en liten kake i samme slengen. Sjokoladekakemix fra samme serien, laget på yndlingsmåten min. På pakken står det 4 egg og 1 dl olje. Jeg brukte 3 egg og 100g kesam. Funka kjempebra! 1 pakke skogsbærblanding marineres med to chili, en god dæsj kanel og sukrin. Ikke ta all sausen/safta fra bærene med i røra, for da blir steketiden veldig mye lenger. God alene, aller best med is. Jeg synes lett-is fra diplom-is er fantastisk. Siden den ikke inneholder fløte kan man spise mye is uten å bli kvalm:)
PicsArt_1362425279613[1]

Så, bortsett fra at det klør litt i huden, så er jeg egentlig veldig happy og god og mett. Det er så trist, så trist, så trist, men jeg innrømmer litt mer for meg selv hver gang det klør at nøtter og mandler kanskje ikke er noen kjempesuksess lenger. Ser en liten sammenheng på kløingen og matinntaket, nemlig. *snufs*

Ingen ting som skal tyde på at det ikke er energi tilgjengelig i morgen tidlig, da jeg skal komme meg på mølla for nok en intervalløkt. I dag har jeg også oppdaget at det i morgen er nøyaktig 200 dager igjen til Stavanger Open. 200 dager… *mihihi*

Legg igjen en kommentar

