«Marsipankake» og påskestemning:)

Sist fredag fikk jeg ånden over meg mens jeg enda lå i sengen, spratt opp og bakte kake til jentene på jobb. Noen har kanskje allerede sett den på Instagram? Impulsivitet er en fin ting, men det er ikke alltid man har alt man trenger i skuffer og skap… Så da ble det litt «man tager hva man haver» og ser hvordan det går… I mean, why not? Den taktikken har fungert meget bra så langt, i alle fall i følge de som har smakt. Har noen av dere lesere testet ut noen forresten?

Kakemiksen ble denne gangen tilsatt  4 egg, 100 g gresk yoghurt, 1 ts vaniljepulver og 6 ss syltetøy (jeg brukte en blanding av dette med bringebær/jordbær og dette med aprikos, men du kan jo bruke hva som helst), pluss halvannen dl vann.

Jeg tok halvparten av røra i formen før jeg la et lag skivet banan, fylte på resten av røra og toppet med jordbær, hakkede mandler og sukrin gold på toppen. For som Monica på funksjonellmat sier så fint: man kan aldri få for mye gold!

Dette ble litt sånn marsipankake… Kakemiksen består jo i stor grad av avfettede mandler og sukrinmelis, og alle vet jo at malte mandler og melis blir marsipan:) Syltetøy og vanilje og banan og bær er jo noe alle marsipankaker kan fylles med, så da er det mye av de samme smakene.

Den beste kommentaren: «Åh – nå fikk jeg frysninger i hele meg! Sååå god var den!!!»

kake

Ellers må jeg si jeg er i påskemodus! Jeg har vel egentlig vært det siden fredag, selv om jeg har jobbet hver dag. Det har vært mye travlere på jobb enn hva jeg hadde sett for meg, men likevel… Nå er det bare en 3-timers arbeidsdag som skiller meg fra en langhelg, og i morgen drar jeg til Åre. Jeg er skikkelig gira på å starte oppkjøringen mot høstens konkurrasner, men først skal det være en påske av det litt mer normale slaget enn hva det var i fjor. Nå til helgen er det faktisk et år siden jeg gjorde min debut i Fredrikstad Open. *memories* T-walken min er ca 4 minutter ut i filmen. Litt forbedret siden den gang kan man vel trygt si!! 😉

Ellers er jeg tilbake på sosiale media etter noen dager uten smarttelefon. Jeg tror det kunne vært skrevet en hel bok om meg og mobiltelefoner (og det er ikke akkurat noe jeg er stolt av). Så får vi bare se om jeg klarer å bli litt kompis med den lille htc lånetelefonen min. Den har i alle fall ikke klart å overbevise helt enda!

Jeg lover ikke de helt store oppdateringene her på bloggen i påsken, men følg meg gjerne på facebook og/eller instagram. Etter påsken skal jeg fortelle hvem som er min nye samarbeidspartner, og jeg er kjempespent på hvordan det blir!!!

Legg igjen en kommentar

