Muskelmatprat

I går ga jeg dere et lite eksempel på hvordan kostholdet mitt ser ut på en styrkefri dag… Så da tenkte jeg at jeg kunne gi dere eksempel på en styrkedag i dag:)

Startet dagen tidlig med produktmøte på jobb før åpningstid. *zzz* Jeg er ikke helt i storslag om dagen, men jeg lever litt etter at hvis man er frisk nok til å gå på jobb, så er man frisk nok til å gå på trening. Så da dro jeg på trening, da:) Jeg trente bryst og skuldre i dag. Ikke så veldig tungt, men det ble en helt grei økt. Grei nok til å gjøre seg fortjent til litt karbohydrater, håper jeg:)

IMAG0098Havrelapper – ikke noe hokus pokus! Egentlig akkurat det samme som rislappene, men med havregryn og litt vann i stedet for. I dag brukte jeg et proteinpulver med peanøttsmak og litt kakaopulver, og jeg gleder meg stort til jeg kan lage de med dette proteinpulveret med choco peanøtt smak. Må bestille veldig snart!

IMAG0099

Luksusmatpakke på jobb i dag! Roastbiff med rosenkål og hjemmelaget potetsalat. Kokte mandelpoteter i en blanding av mager kesam, litt lake fra glasset med sylteagurk, noen skiver sylteagurk hakket i små biter, kapers, rødløk, litt sennep, salt og pepper. Kjøttet og grønnsakene varmet jeg i mikroen på jobb. Heldigvis ble det to porsjoner;)

IMAG0103Carbonarainspirert pastamiddag… Kyllingfilet stekt sammen med hvitløk, salt og pepper. Kokt brokkoli. Fullkornspasta kokes, før eggehvite, mager kesam, salt, pepper, basilikum og til slutt eggeplomme røres inn. Selvfølgelig ikke så rund og kremete i smaken som en ordentlig carbonara med fløte og parmesan, men det får vi ta en annen gang:)

God mat. Mye mat. Fornøyd jente. YES!

Det er nok mange utsulta jenter (og gutter) som befinner seg i Fredrikstad for øyeblikket, som også gleder seg til mye god mat om ikke så lenge. I helgen er det konkurranse, hvor debutantene er først ut i morgen, og de andre på søndag. Kaliber stiller med hele 28 utøvere denne gangen! Jeg er kjempespent på hvordan det går. Jeg jobber i morgen, og har vel satt av kvelden til å se på opptak på nettet:) De 3 beste i hver klasse går videre til søndagens konkurranse, så jeg håper jeg får sett mange Kaliber-jenter i ilden da!

I dag er det faktisk 6 mnd igjen til NM! Sjekk hun som har kontroll på nedtellingen…

2 thoughts on “Muskelmatprat

  1. Hvor mange kalorier spiser du på treningsdager og hviledager? Og har du refeed-dager?

    Liker bloggen din! Tenkte jeg skulle prøve ut «marsipankaken» i morgen 🙂

    • Jeg er ikke så veldig glad i å snakke om hvor mange kalorier osv… Men det er ganske jevnt, ca 100 mer på styrkedager, men fordelingen av næringsstoffer er helt annerledes. Mye karb på styrkedager, og mer fett fra fisk og nøtter på styrkefrie dager. Jeg tror det er en stund til jeg trenger noe refeed for å si det sånn, men jeg har jo ikke startet noe monsterdiett enda heller. Med det mener jeg at jeg ikke kommer til å ha med meg matpakker for mange dager når jeg skal bort helt enda, hehe:) Når det er sagt, så trenger man jo ikke være idiot i matvalgene for det:) Og det er ganske lett å gjøre et kalorioverslag. Begynner jo å bli ganske rutinert, hehe… 🙂

Legg igjen en kommentar

