Hell i uhell! Muffins blir aldri uheldig:)

God søndags ettermiddag/kveld:) Håper dere har hatt det fint, fått slappet litt av og gjort dere klare for en ny uke. Jeg jobbet i går, og siden jeg enten har en veldig kort helg (fra 17/18 på lørdag til kl 09 på mandag) eller en litt lenger (fra 17 på fredag til 12 på tirsdag), så er det litt godt å ta det med ro på lørdagskvelden. Spesielt siden jeg vet at neste helg ikke er fri, men militærøvelse. Hvilket betyr noe sånt som 2 fridager på 3 uker…

I går tok jeg ganske enkelt treningsfri, og det tror jeg ikke var det dummeste jeg har gjort. Jeg var egentlig ganske sliten da jeg våkna – for nå er jeg inne i en periode hvor jeg drømmer ganske mye rart og ekkelt, litt på grensen til mareritt. Anyway! Etter jobb i går dro jeg bare hjem og lagde middag. IMAG0107Jeg jobber fortsatt med den store roastbiffen, så det ble skiver av den varmet i ovnen med litt grov sennep, kokt brokkoli og rosenkål, samt stekt sopp og rødløk. Siden jeg bare skulle være hjemme hadde jeg egentlig tenkt å lage en kake til kveldsmat med marengsbunn, jordbærfromasj og marsipanlokk. Høres ikke det godt ut? Det som skjedde var at jeg klarte og knuse den ene eggeplommen ned i eggehvitene, så da ble det til at jeg lagde ettertreningsmaten til i dag i stedet. Jeg lagde muffins, lot de avkjøle seg og puttet de i en boks i kjøleskapet. Hvordan resultatet ble? Vel, det skulle jeg finne ut i dag…

Jeg dro på trening, som sagt med en litt sliten-følelse i kroppen, men ved godt mot og en gira treningspartner. Jeg kjørte vanlige markløft, en øvelse jeg egentlig ikke har trent så mye. Det ble 3,3 tonn til sammen, og det er jeg godt fornøyd med. Fortsatte med bulgarske utfall i smithmaskina – som er en skikkelig painintheass øvelse – og tok like gjerne med hip thrust til slutt. Bare for å være sikker på å bli litt småkvalm. Deretter kjørte jeg på med litt skuldre – det kan jo aldri bli nok skuldre – og avsluttet med min favorittserie på mage; toetouch, seteløft og bensenk rett etter hverandre. 10-15 reps på hver, fokus på kontakt med magen. PRØV! God og sliten var jeg veldig spent på muffinsene som lå i skapet og ventet på meg. Jeg var litt redd det var fire klumpete murstein som lå der, men den frykten kunne jeg fint ha spart meg. For de smakte kjempegodt!
PicsArt_1365356351467

Det er samme «oppskrift» som ris-/havrelappene, men med en ekstra eggehvite og speltmel i stedet for ris/havregryn. Og så litt syltetøy da:)

Siden det ble muffinslaging i stedet for kake, ble kveldsmaten litt enklere. Jeg kjørte mager kesam og frosne jordbær i en blender sammen med litt ublandet funlight appelsin og satte det i fryseren. Så stekte jeg havrepuff i litt sukrin, og hadde det over «isen». (Det kunne sikkert vært is om jeg gadd å vente litt lenger, hehe.) Mandlene og nøttene som egentlig tilhørte middagen havnet i samme skål, som kveldssnacks. Nam nam!

Nå er det snart middag her. Kjøtt, poteter og grønnsaker. Så skal jeg sette meg og strikke litt. Jeg har begynt på en Skappel-genser. Enkel ja, men herregud så kjedelig. Men kanskje jeg kan bruke den til å bli flink å strikke da (siden jeg sikkert ikke har strikket noe på, haha, 15 år), og så kan jeg avansere litt etterhvert. Jeg tror nok puslespill og strikking kan være fine hjemmealenesysler når diettlivet starter for fullt. tikk-takk-tikk-takk. Kan love dere det har vært masse inspirasjon av å se på Fredrikstad Open på Treningsforum.no denne helgen. Det var jo min debut:) Sweeet mem’s!!
PicsArt_1365318743934

Jeg tror ikke det blir noe lettere denne gangen. Jeg har planer om å være i bedre form enn noen gang. Det kommer til å koste – men den mestringsfølelsen som kommer etterpå… Det er så sykt verdt det!

I morgen tidlig blir det intervaller på ELIXIA. Årets motivasjonskampanje er i gang, hvor man skal trene 25 ganger på 90 dager. Akkurat det vet jeg at jeg klarer, men om jeg klarer det på ELIXIA? Det er jeg litt mer usikker på… Men med 6 besøk der denne uka, er jeg i alle fall i gang:)

 

Legg igjen en kommentar

