En liten vitaminguide

Du har vel kansje hørt at vitaminer er viktig for deg? Det er helt sant:) De gir ikke noe næring i seg selv, men de er nødvendige for at kroppen din skal fungere. På den internasjonale MyoRevolution-siden finner du en liten miniguide på vitaminer. Du finner den her, blant mange andre fine artikler.

Kort oppsummert: du får i deg de vitaminene du trenger gjennom et variert kosthold bestående av melk og melkeprodukter, kylling og annet fjærkle, fisk og sjømat, kjøtt, fullkorn, kli, eggeplomme, poteter, frukt, grønnsaker, nøtter og vegetabilske oljer.

Dette kan for eksempel være:

Frokost
– Omelett av laget av egg og en liten skvett melk, fylt med sjampinjong, paprika, rødløk, skinke og litt ost med et glass melk ved siden av.

Lunsj
– Salat bestående av stekt kyllingfilet marinert i litt olje, lime, hvitløk og chili, salatblader, agurk, cherrytomater, vårløk, ananas og fullkornspasta med en dressing laget av (mager) kesam, hvitløk, sukrin, sitronsaft og litt salt.

Middag
– Laks med kokte poteter og en mos av brokkoli, blomkål og cottagecheese, hvitløk, salt og pepper.

Kveldsmat
– Havregrøt med litt havrekli, litt mager vaniljekesam, blåbær og litt hakkede valnøtter eller mandler på toppen.

Her har du en dagsmeny hvor du får i deg en fin blanding av både proteiner, karbohydrater og sunne fettsyrer. Trenger du et mellommåltid? Oppkuttede grønnsaker og/eller en liten skyr er perfekt!

Etter trening i dag (skuldre og armer, pluss litt mage:) ble det shake og rosiner, pluss en «grøt» av ris, egg og mager kesam. Middagen var kyllingwok med ris, grønnsaker og cashewnøtter, og kveldsmaten var gulrotsuppe med nudler, paprika, krepsehaler og mager kesam. Jeg har god samvittighet for vitamininntaket i dag. Har du???

PicsArt_1366833609123

1 tanke på “En liten vitaminguide

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s