Copycat middag og copycat kvelds

Det er ikke alltid man trenger å finne opp kruttet på nytt. Men noen ganger kan det være nødvendig å lage sin egen vri. (Klikk på oppskriftsoverskriftene for å komme til originalen)

First things first. Dinner. (Jeg spiste jo lunsj også, men det var ikke så spennende!)

Indisk kyllinggryte
20130425_160211Hvitløk, rødløk og ingefær stekes i en middels varm panne noen minutter, til det begynner å bli blankt. Tilsett karri, kajennepepper og spisskummen (1/1/2), og la det surre noen minutter til før du legger i biter av kyllingfillet. La de stekes litt før du heller over hakkede tomater og kokosmelk. La dette koke i panna mens du koker ris ved siden av. Gryta er ferdig når mesteparten av vannet er kokt ut. Tilsett litt (tørket) koriander, og ha over cashewnøtter til slutt.

And then. Supper

Gulrotkakegrøt
20130425_205759Jeg gjorde klart noe av dette i dag tidlig. Jeg rev gulrot, blandet det med store havregryn og sukrin gold, samt litt krydder. I mangel på kardemomme valgte jeg å bruke et eplepaikrydder, men kanel og kardemomme holder lenge! Deretter helte jeg over kokende vann, og satte det hele i kjøleskapet før jeg dro på jobb. Da jeg kom hjem var det bare å helle over i en kjele og koke vekk vannet mens jeg lagde topping av mager kesam, sukrinmelis og litt sitron. Noen hakkede valnøtter på toppen, og voila! Jeg skal ikke si at det smakte akkurat som gulrotkake, men det var syndig godt;)

I dag har jeg faktisk hatt helt treningsfri, men hode fikk kjørt seg litt en times tid før jobb. Tanker og følelser og kroppen skal helst snakke samme språk, så for meg ble dagens samtale med en helt utrolig fantastisk dame en slags restitusjonsøkt av de bedre. Jeg skal ikke utbrodere så mye mer om det, men jeg blir noen ganger litt overveldet av hvilke ressurser som bor i enkelte mennesker. Og ja, kanskje til og med i meg selv:)

Jeg kommer i alle fall til å sove godt i natt, og ønsker det samme for alle dere:)

Legg igjen en kommentar

