Brain-F-U-C-K-E-D

Jeg blir så facinert over hva en sånn konkurransediett egentlig gjør. Hvor rusa det går an å føle seg på noe jeg ikke helt vet hva er. Og nå er jeg sikkert den som bruker mist kosttilskudd av alle sammen, så det er nok ikke noe sånt heller:)

Jeg kjenner at restitusjonstiden er lang. Aaalt for lang. Så lang, at jeg før jeg sto opp i dag tidlig hadde lagt inn en bestilling hos MyRevolution, blant annet på Zink Matrix som forhåpentligvis skal hjelpe litt på det. Og den pakken er allerede på vei – det forundrer meg ikke om jeg kan hente den allerede i morgen! Jeg håper i alle fall det:)

For selv om restitusjonstiden antakelig ikke blir noe kortere av seg selv framover, så har jeg i dag også meldt meg på årets ELIXIA Convention, siden jeg skal inn i salen som instruktør igjen fra høsten av. Den er to uker før Stavanger Open – men det går sikkert bra det også. Bare fint å tenke på noe annet da uansett! Henger jeg langt etter får jeg bare trene så hardt jeg kan på de timene jeg skal være med på, og er jeg i rute og formen er laber så kan jeg ta det litt mer med ro. Jeg skal nok kose meg uansett!

Jeg har også bestilt reise til Oslo og NM, så jeg tror kanskje ikke det blir noe av den reise-langt-vekk-ferien min som er plan B om jeg ikke kommer form uansett. Men hallo. Jeg skal nok komme i form. Jeg kjenner jo at jeg snart gjør hvasomhelst. Igjen. Selv om jeg sa at jeg ikke skulle det…

20130716_193524Og en del av pakka er jo kanskje å trene litt tungt igjen da. Deprimerende hvor svak jeg har blitt på et år, gitt. Så hvorfor ikke bli sterk i en øvelse jeg nesten ikke har trent før akkurat nå da. Vanlige markløft – welcome to mye life. Kanskje… Vi får se hvor vondt jeg har i morgen etter dagens tyngste på 120 kg. Jeg tror ikke jeg har løfta så tungt før. Det er noen måneder siden sist jeg trente det noen økter. Og før det? Jeg har vel aldri trent den øvelsen noe særlig. 120 kg er ikke så veldig mye, men det er kanskje et potensiale der. Kanskje.

Men tungt nok til å fortjene litt god kveldsmat:)

Snapchat-8116[1]Speltlomper med roastbiff, hjertesalat, løk, sylteagurker, grov sennep, masse kvernet pepper og flaksalt. 

Og god og mett som jeg er, så er det vel bare å komme seg i seng. Sånn at jeg får litt restitusjon før jeg skal løpe igjen i morgen tidlig. Hihi:)

 

4 tanker på “Brain-F-U-C-K-E-D

  1. Jeg må bare spørre.. Hvorfor er speltlomper «lov» på diett mens brødskiver ikke?? Det inneholder jo hvetemel begge deler..

    • Hei:) I speltlomper er det brukt speltmel i selve lompene, og hvetemel til utbaking – det vil si at det ikke er snakk om store mengdene. Spelt er en mye mer næringsrik kornsort enn hvetemel, og er litt mer nyttig å spise, hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg spiser det fordi jeg synes det er godt – som et alternativ til ris eller poteter. Jeg synes nybakt brød er kjempegodt, og lager gjerne scones med speltmel hvis det er rom for det. Jeg varierer dietten litt fra dag til dag i forhold til hvilke matvarer jeg velger – og det gjør jeg fordi det er den eneste måten jeg kan klare å gjøre dette på i lengden!!

  2. Ahh.. men siden du går åpå konkurranse diett må du ikke være strengere da??
    Er det OK å spise speltlomper i stedet for poteter??? Er speltlomper ansett som «ren» mat?

    • Hva andre folk anser som «ren» mat og ikke bryr jeg meg ikke så veldig mye om. En speltlompe består av mesteparten poteter, potetflak (hva nå det er) og litt speltmel, og det er mer enn rent nok for meg. Så lenge formen min peker riktig vei, så spiser jeg hva jeg vil:)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s