Utenlandstur, yoghurtnøtter og rått kjøtt

 

Good morning sunshine!

I wish… Men, får ikke gjort så mye med det, så da får jeg vel være min egen sol i dag! Og utrolig nok, så er ikke det noe problem. Det er 10 dager igjen til Stavanger Open, og jeg lever i aller beste velgående. Sikkert fordi jeg fortsatt er litt for «feit» til at det er så kort tid igjen… Det er selvfølgelig skikkelig dumt å ha den holdningen jeg har nå, for jeg burde sikkert gått på scenen igjen med en panserform fra en annen verden og revansjert fjorårets utrolig slitne avslutning på NM, men det skjer nok ikke… Men jeg er så utrolig fornøyd og stol over meg selv allerede, for denne dietten og oppkjøringen har vært 100% min. Kroppen min er frisk, normal og skadefri, jeg føler meg kjempebra og elsker å leve akkurat nå. I fjor på samme tid sa jeg at «Dette er jo ikke noe liv. Dette kalles bare overlevelse». Sånn er det ikke nå. Jeg føler meg levende – kanskje mer enn noen gang!

Fortsatt noen dager igjen å rekke og bli dødssliten på, men det gjør liksom ingenting. Så lenge jeg får hentet bikini og sko, pakket kofferten og kommet meg til Stavanger kan jeg være så sliten jeg bare vil de siste dagene. Kommer jeg i litt bedre form i tillegg, så er det i alle fall greit! Jeg har jo ferie, og trenger egentlig ikke tenke på noe annet enn meg selv:)

Og selv om denne ferien kanskje er litt annerledes enn «vanlige» folk sin ferie, så setter jeg pris på å gjøre litt vanlige ferieting. Som å ta seg en utenlandstur, for eksempel. Så i går kjørte jeg og Heidi over grensa for å handle litt. Det var ikke den største handelen, men et par viktige Sverige-varer fikk bli med hjem. 4 kg kyllingfilet, litt spennende krydder, C-vitaminer, ketchup med stevia og Cola Zero Cherry tilhører fitnessmatvarene. Og så er det jo ikke så lenge igjen da, så jeg kjøpte litt til dietten er ferdig også. Parmaskinke, et par bokser svensk cottagecheese (mylooove), Exotic Snacks og litt schmågodt. Heldigvis er hodet så normalt at jeg plukket det jeg har lyst på, og det er egentlig ikke så veldig mye. Det blir sånn, en av den, to av den, og kanskje tre av den jeg liker aller best, pluss litt fler av de tingene som er veldig små. Det blir ikke så store poser, det, men mer enn nok for meg! Jeg er LIVREDD for å gå på en smell etter konkurransene er ferdig etter å ha vært på diett i tilsammen 23 (!!!) uker når NM er over, så da er det kanskje lurt å begrense mengden som finnes inne i egen leilighet. I går puttet jeg den nyinnkjøpte godisen i en eske som jeg la i boden bare for å være på den sikre siden, og da la jeg like gjerne nedi det jeg har liggende av proteinbarer, musclebrownies og åpne (!!) sjokoladeplater. De har jo fått ligge der urørt ganske lenge allerede, men jeg kan jo plutselig våkne en dag og være veldig sulten. Best å være på den sikre siden;)

image

 

I går gikk jeg for et veldig enkelt måltid før trening. En veldig enkel variant av biff tartar! Rå karbonadedeig, en rå eggeplomme, kapers, hakket løk, maldonsalt og kvernet pepper. Litt crazy kanskje, men jeg synes rå karbonadedeig er veldig godt, så det ble jo et lite gourmetmåltid før beinøkta. Jeg er ekstremt fornøyd med å spise egg på diett, og proteinkaffe og kokt egg med en varm, flytende plomme er god frokost, om enn litt liten… Men det er nok til at jeg trener bra – og jeg er straks på vei ut døra for litt ryggtrening før jeg skal en runde på benken til Tonje.

Mandag trente jeg bryst, skuldre og triceps sammen med Nora (også kjent som fitnessnora). Jenta er kanskje lita, men bare se på de skuldrene… Blir nesten litt deprimert av å trene akkurat det sammen med henne, da skuldrene mine er det jeg har mest komplekser for på hele meg… Men man blir vel aldri helt fornøyd, ey?

image

imageMen daaa er det på tide å komme seg ut døra – så jeg faktisk rekker å trene litt også!

Ha en fin dag alle sammen:)

♥ – Kris

 

Legg igjen en kommentar

