Killing it! Dobbeløkt og fredagskveld

Ja da. I kjent stil! Motarbeider alle mine egne prinsipper – på en (tror jeg) positiv måte.

Dagen startet jo med pc’en i senga… Litt slow, men jeg fikk da både satt på en vask og vasket kjøkken- og badegulv før jeg gikk til Lade, en tur på litt over 3 km. Passiv oppvarming med noen minutter i sola før jeg var klar for den nest siste beinøkta før Stavanger Open neste lørdag. I fjor på denne tiden ble jeg sliten bare av tanken på å trene bein. I dag gikk jeg for knebøy. Ikke noe sensasjonelt med det, men… Jeg trener IKKE knebøy så langt ut i dietten. Jeg er jo så lat. Mye enklere å kjøre beinpress i et apparat hvor man kan flytte på en liten pinne, og ikke trenger å løfte store vektskiver på og av en stang som ligger høyere enn knehøyde. Da jeg var ferdig og begynte å plukke vektskivene av, så slo det meg at jeg kunne jo like gjerne dra på med noen sett frontbøy også. Jeg trener ikke knebøy og frontbøy på samme dag. Og av en eller annen grunn, når jeg var så godt i gang liksom, så fant jeg meg selv avslutte seansen i racket med strake markløft. Det holder med én tung baseøvelse på bein… Såh! Det ble veldig mye mer enn hva jeg hadde tenkt. Spesielt siden jeg hadde en blinddate med Tabata på Maxpuls bare noen timer senere… Det var selvfølgelig Nora som sto i bresjen for det hele, og da er det bare å møte opp!

imageJeg rakk badstu, en dusj og et måltid hjemme i mellom beinøkta og timen. Så fortsatt våt i håret fra dusjen var jeg klar for økt nummer 2. 8 poster med 4 minutters arbeid; 20/10 x 8, og 30 sek mellom postene. Man får opp pulsen av sånt…

Etter økta arrangerte Nora tidenes lagbilde med oss jentene som jobbet på samme stasjon. Strike a pooose! Som dere ser – trening frigjør endorfiner. Happyyyy:D

image

 

Etter timen kom far og hentet meg, så nå tilbringer jeg helgen hjemme hos mine foreldre. Jeg har jo ferie! De bor bare 5-6 km unna meg, men jeg sover og slapper av så godt her, så da er det greit å pakke bagen og bare gjøre noe annet:) De er jo også blant mine beste støttespillere, og så tett opp mot konkurransen er de veldig flinke til å stille opp. De deler jo hus med en sykemeldt toppidrettsutøver, så de vet kanskje litt bedre enn de fleste foreldre hva som kreves. Flaks – for – meg !

image

De lever likevel sine helt vanlige liv. Her er Far sin preworkout Brødskiver med honning, peanøttsmør og brunost. Han skal også konkurrere i NM samme dag som meg, men det er NM i motbakkeløp. Jeg har jo også løpt motbakkeløp en gang – en opplevelse jeg aktivt bruker for å tenke all annen slitsom trening lett. For dét var tungt. Noe så inn i h*#%!

imageMen selv om det er kort tid igjen til konkurranse, så kan fredagskveld fint være en helt vanlig fredagskveld! Endelig var det en fredag uten å stresse på trening etter jobb. Det var en fredagskveld foran TV’en med taco. En tacosalat som var så stor at jeg brukte en potetskål for å få plass til alt.

image

Restitusjon er viktig, og jeg sover litt bedre her. Jeg sover ikke flere timer, men jeg sover i alle fall sammenhengende hele natten. Zinc Matrixen fra min sponsor hjelper i alle fall veldig mye – den er helt fantastisk å sove på! Til tross for de to øktene i går, så føles kroppen fin og klar i dag. Jeg skal snart dra på trening for å jobbe gjennom ryggen – og det blir vel den siste skikkelige ryggøkta so I better WORK IT! Bittelitt mat først bare:)

 

Legg igjen en kommentar

