Stavanger Open – check

Da er jeg hjemme og vel så det fra en, for meg, veldig fin konkurransehelg i Stavanger. De fleste interesserte har vel fått med seg at det ikke ble noen finaleplass på meg. Det var ikke annet enn forventet denne gangen fordi jeg ganske enkelt ikke var i god nok form. Når en god plassering ikke er et realistisk mål, blir det derfor naturlig for meg å fokusere på noe annet, sånn at jeg likevel blir sittende igjen med en god følelse!

Så, målet denne gangen ble for meg å ha en god opplevelse av det å være på scenen. Det å kunne stå der med et ekte smil, kose meg og tenke at jeg ikke ville vært noe annet sted enn akkurat der akkurat da… Og sånn ble det:)

Det ble ikke mye søvn natten før konkurransen, men jeg fikk slappet godt av og trakk meg fint sammen. Kriseformen fra fredags kveld var forsvunnet, og selv om formen ikke akkurat var 100% ville det i alle fall ikke være flaut og gå på scenen. Jeg og Elisabeth sto opp tidlig og gjorde ferdig hår og sminke på hotellet, og var framme på konserthuset tidlig. Da var det bare å få på litt mer farge og etterhvert bikini, og plutselig var det noen endringer i programmet så det bare var å komme i gang med oppvarmingen. Endelig en oppvarming som jeg følte det var vits i! Dessverre gikk nok litt av oppvarmingspiffen ut før jeg kom meg på scena, men det spilte nok ikke så stor rolle uansett:)

IMG_9259     IMG_9263     IMG_9268

IMG_9271Jeg gledet meg skikkelig til å komme meg ut der jeg sto og ventet fremst av alle jentene, og jeg var litt nervøs på en veldig god måte. Alt (bortsett fra panserformen selvfølgelig) stemte – det var akkurat der jeg skulle stå, og ikke noe annet sted jeg heller ville være. Så da var det faktisk bare å kose seg på scenen, og det gjorde jeg!

Av 12 jenter ble jeg kalt ut i tredje og siste sammenligning, noe som er et veldig dårlig tegn. Så da var det bare å vente på bekreftelsen som sa at jeg ikke var en av de 6 som kom i finalen, sånn at jeg fikk meg litt å spise. Det ble verdens beste proteinbar som en forrett!

image
image

 

 

Fortsatte med frukt, nøtter, kinamat, enda litt mer proteinbar, kanelbolle, smoothie, beef jerky, og ja da, det var plass til eeenda litt mer proteinbar faktisk! Kinamaten klarte jeg faktisk ikke å spise opp… Det er nesten et lite nederlag for meg, jeg som tenker at jeg kan spise så himla mye! Men hadde nok klart det om vi hadde sittet der et kvarter til!

imageimage

Hele dagen og kvelden forløp i et ganske så bedagelig tempo etter at både jeg og Elisabeth var ute av konkurransen. Anette fra Kaliber tok en 6. plass i min klasse, og det var mange bikinijentene fra Kaliber som gjorde en veldig god konkurranse! Flere medaljer og enda flere pokaler fant veien til Trondheim etter lørdag, og det er skikkelig moro – og vel fortjent!

wpid-CYMERA_20130922_210119.jpgMen selv om jeg da altså ikke var i min aller beste form på lørdag, så var det likevel gøy å se bilder fra scenen. Det er jo en konkurranse mellom mange flotte jenter, men den viktigste konkurransen er den jeg har med meg selv. For å si det enkelt: hadde jeg ikke sett noen forbedring på fysikken fra i fjor, hadde jeg blitt deprimert. Det hadde jo vært dumt å legge på seg så mye uten at noe av det ble til muskler, mener jeg. Men bare se på bildet her! Noe ble i alle fall til KJØTT! Så jeg er fornøyd!

Og dette kjøttet fikk da lov å jobbe litt på søndag, etter en laaang og goood natts søvn. Jeg tror jeg har vært i en annen dimensjon, på en annet planet, eller kanskje til og med begge deler, natt til søndag. Jeg har ikke sovet så lenge sammenhengende på flere måneder, tror jeg. En stykk kropp som var lykkelig for et kalorioverskudd tror jeg! Søndag ble det en helt grei treningsøkt på bein på ELIXIA St. Olav. Det var jo artig å endelig besøke et av Stavanger-sentrene også, jeg liker jo å ta en titt når jeg er ute og reiser:) Fikk da tatt i litt, selv om kroppen falt tilbake i sovemodus ganske kjapt.  Det var to småapatiske frøkner som satt på flybussen og spiste riskaker med skinke fra hotellets frokostbuffet i alle fall…

Nå er det beastmode ON denne uka, før neste uke blir litt roligere igjen. Kommer tilbake til akkurat det i neste innlegg. Jeg gleder meg i alle fall til NM – og jeg håååper jeg klarer å komme i en form som er en finaleplass verdig!

Avslutter med noen kamerabilder fra fredag. *moments*

Spise, og pumpe maten inn i musklene. .
IMG_9237

Ikke se på matreklamen…
IMG_9243

Kan ikke bruke deo, så om å gjøre å ikke bli så veeeldig svett..IMG_9257

One thought on “Stavanger Open – check

Legg igjen en kommentar

