Let’s ROLL! Innpakket mandagsmat

1384184_10153342995110585_615384551_nÅ ha fri på en mandag, det er like godt hver gang! I dag var behovet for en fridag ekstra stort, for det har vært en hard helg… På lørdag jobbet jeg hele dagen, før jeg spiste middag sammen med Marianne og Lene. (Japansk biffsuppe – fantastisk godt!) La oss si det sånn, at det ble en jentekveld med full pakke… For all del, søndagsformen var fin den, men det var ikke akkurat noen typisk sofasøndag i går! For det ble en arbeidsdag på Olavskvartalet sammen med frisøren min Tina, hvor hun gjorde hår og jeg gjorde make-up på 3 ulike modeller som skulle fotograferes til årets frisør. En lang og artig dag!

Ingen trening og litt for liten andel av de gode næringsstoffene er kanskje ikke den beste oppladningen til en ny uke, men jeg hadde det i alle fall gøy – så da er det verdt å være litt «bakpå» en dag. #yolo foråsidetsånn!

Men helg får være helg, nå er det hverdag og tid for litt mer fornuftige valg.

 

Speltlomper med roastbiff, crispisalat, grov sennep, syrnede agurker, løk, kvernet pepper og himalayasalt.

IMG_9322

Lagde også en smoothie med MyoProtein med jordbærsmak, kokosmelk, frosne jordbær, sukrinmelis, vaniljepulver, presset lime og vann. Gjorde som vanlig «feilen» med å bruke aaalt for mye bær. Men men, den kan fint spises med skje!

(I dag kan du forresten kjøpe MyoProtein i 600 g-boksen med 20% rabatt, du kommer til produktet ved å trykker HER //sponset link//)

IMG_9363Og så middagen da. Hjemmelagde vårruller! Ganske enkelt, og veldig godt:) Bruk det du liker og har av kjøtt og grønnsaker, for det fins et verdenshav av ulike kombinasjoner. Selv brukte jeg karbonadedeig, gulrot, kål, løk, bønnespirer, chili, hvitløk, frisk ingefær salt, pepper, lime og hot chilisaus. Jeg stekte alt unntatt chilisausen i en panne, og fylte et par rispapir med blandingen. Jeg penslet over litt olje og satte det hele inn i ovnen og lot det stå ca 20 min. Det er ikke nødvendig, men jeg ville ha en litt sprøere ytterflate. Jeg spiste de sammen med litt frisk salat, og var i grunnen godt fornøyd med det!

IMG_9372

Det får være nok matprat for i dag! På tide å få gjort unna litt trening. Først styrketrening på rygg, og så en gruppetime etterpå.

Ha en fortsatt fin mandag 

Legg igjen en kommentar

