Søtpotetsuppe

Etter en lang dag i går, først med jobb og deretter rett på ELIXIA for litt egen»trening» og gruppetime, var det veldig godt å komme hjem. Og det var veldig godt å avslutte dagen med en god og varm suppe etter en spasertur hjem i det som begynner å nærme seg temperaturer som går under betegnelsen kaldt.

Søtpotet- og blomkålsuppe med torsk og egg
– grønnsakbuljong
– søtpotet
– blomkål
– mager kesam
– revet muskat
– salt&pepper
– torsk
– egg
– tørket dill

IMG_9415

Kok egg. Lag grønnsakbuljong av vann og en terning, og kok søtpotet og blomkål mørt. Kjør det sammen med mager kesam og revet muskat i en blender. Smak til med salt og pepper. Ha blandingen tilbake i kasserollen og tilsett torsk skåret i biter. La den trekke – det tar ikke lang tid før den er ferdig. Hell suppen over på et fat og ha i litt rødløk og kokt egg i skiver. Strø over litt tørket dill, og suppen er klar!

Jeg er veldig glad for at jeg har matlagingsgleden i behold! Det gjør det litt lettere å være «flink» med det daglige kostholdet. Når det gjelder treningen, føles det fortsatt litt rart å ikke trene styrke hver dag. Det føles nesten som unnasluntring når jeg i går bare hadde steptimen min og tøyde og triggerpunktet litt. Jeg har stukket hull på en liten verkebyll når det kommer til nakken. For å begynne å tøye litt på den var virkelig ikke for tidlig… Så denne uka tror jeg at jeg skal prøve å trene litt mer alternativt, og la skuldrene få ta det litt rolig. Jeg tror ikke det skader – jeg tror nok heller det gjør godt. I dag skal jeg prøve meg på en liten stabiliseringsøkt – selv om det ikke er så tungt tror jeg det blir utfordrende nok… Jeg var veldig mye flinkere til å gjøre sånne ting før, og jeg håper jeg klarer å gjøre litt mer av det framover. Ingen tvil om at jeg har godt av det, i alle fall!

Legg igjen en kommentar

