Tøyning, stabilisering og tex-mex

Jeg har vært sååå flink!

Jeg har jo liksom bestemt meg for å roe ned litt på skuldertreningen denne uka. Ikke bare det, men trene litt alternativt i stedet for bare den samme styrkerunden som jeg har låst meg litt fast i. Og det føles veldig rart, det føles nesten som juks, hvis dere skjønner hva jeg mener?

Det er faktisk litt utfordrende å skulle tre ut av denne styrketreningsboksen… Jeg må bare huske hvilke andre ting jeg kan gjøre, og det er litt lenger unna enn det var da jeg jobbet som PT og måtte være litt mer kreativ på treningsfronten.

Økta i går startet med litt triggerpunkting og tøyning, før jeg kjørte litt utfall i slynge, og noen øvelser med BOSU- og FIT-ball. Knebøy og knebøy med et bein på BOSU, hopp fra BOSU til BOSU (du kan se en gammel film her, men i dag gikk jeg for 180º vendinger), gå fra knestående til stående på FIT-ballen, prøve å ta knebøy stående på FIT-ball, push-ups med bena på BOSU og hendene på hver sin FIT-ball… Og det er selvfølgelig den svarte sida opp på BOSU’en som gjelder:) Det er ikke så tungt, men nervesystemet blir jo helt utslitt! Jeg avsluttet med en runde på mølla, 25 x 45/15. I dag var en sånn dag da jeg først lurte på om det enten var noe galt med mølla eller pulsbeltet, for farten måtte jo så høyt opp for at jeg skulle komme opp i puls! Men kanskje, kanskje er det bare jeg som begynner å komme i form igjen? Beina føltes lette, og det var utrolig artig selv om det selvfølgelig var litt mer slitsomt enn sist… Tøyde faktisk litt etter jeg var ferdig med å løpe også – for denne kroppen MÅ mykes opp litt igjen:)

Det var veldig godt å komme seg hjem, ta en dusj og lage seg litt ordentlig mat selv om det var sent. Jeg blir vel generelt ikke lei av mat, men er det noe som alltid er like godt, så er det en eller annen variant av tex-mex.

Tacokjøtt med dip av hvite bønner

IMG_9418

* Karbonadedeig stekt med hvitløk, chili, rødløk, paprikapulver, spisskummen, chilipulver, løkpulver, kajennepepper, oregano og salt. Deretter kokt i hakkede tomater med frisk koriander, litt sukrin og vann.

* Dip laget av hvite bønner, litt nøytral olje, sitron (gjerne lime hvis du har), rødløk (eller vanlig løk om du har det), hvitløk og litt salt. Jeg tilsatte også litt lake fra den hermetiske ananasen for å få litt sødme. Lag mos ved hjelp av en stavmixer.

IMG_9420* Salat… Bruk det du liker og har, men det bør være noe grønt, noe rødt og noe gult… Jeg brukte agurk, cherrytomater og ananas!

Og så… Litt revet ost på toppen:) Tenk det, at det går an å bli sååå glad for litt revet ost på middagen? Konkurransedietter setter virkelig de små tingene i perspektiv…

Nå er jeg på vei til Oslo for en update med jobben. Gøy å se produktene vi kommer til og få de neste månedene. Jeg reiser uten matbokser! Men… Jeg har med meg litt proteinpulver. Dere vet… Sånn i tilfelle… Da har jeg i alle fall en nødløsning som smaker godt!

So long;)

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s