Ponzu saus til sashimi og muffins

Jeg er stor fan av å spise laks i form av sashimi! Ofte blir det sammen med litt soyasaus og en liten salat med agurk og vårløk, men i går fant jeg ut at jeg skulle lage min egen ponzu saus. Veldig enkelt, og det løftet hele sashimiopplevelsen flere hakk:)

Ponzu saus til laksesashimi

IMG_9473

– 2 ss soyasaus
– 1 ss riseddik
– saften fra 1/2 lime
– 1 ts sukrin+
– 1/2 chili
– 1 hvitløksbåt
– hakket frisk koriander

Kan med fordel blandes sammen en liten stund før servering så smakene får satt seg litt.

Desserten ble Peanøtt- og sjokolademuffins. Fint på en søndagskveld:)

IMG_9478– 1 egg
– 20 g avocado/kokosmelk
– 20 g M-factor
– 10 g peanøttmel
– 1 ss sukrinmelis
– 10 dråper stevia karamell
– 1 ts yacon sirup
– 1 ts bakepulver
– litt havsalt
– vann til passe konsistens

Stekes på 175º.

Topping er sukrinmelis rørt ut med litt vann, hakkede peanøtter og litt hakket sjokolade. Yummy yummy in my tummy;)

IMG_9453Det passer alltid bra med litt påfyll av produkter fra funksjonellmat. Etter å ha smakt meg gjennom de ulike NutriNick proteinbarene som er søtet med stevia, kom jeg til at det var VanillaChoco jeg likte best! Fikk også smakt på kjeksbaren, og den smaker som vaffelkjeks… Flaks at jeg ikke hadde en boks is i fryseren, da hadde jeg nok spist opp alle de barene og hele boksen med is…

I dag har jeg fri fra MAC, og har vært på en lang lunsj hos Lin (min mentale klippe oppi dette fitnesshysteriet og bikinisydamen).Makan til bra dame skal du lete lenge etter. Men jeg hadde ikke tatt meg bryet, for det er ikke sikkert du kommer til å finne noen;) I kveld skal jeg trene litt styrke på overkroppen før jeg skal ha Step-timen min. Jeg tror jeg skal prøve meg på litt øvelser med egen kroppsvekt – bare fordi det er så tungt, og så BRA! Håper på å sette noen nye rekorder her etterhvert. Foreløpig ligger pull-ups på 12, og dipsen på 21. Helt OK, men det burde vært MANGE fler. Det er nesten sånn at jeg ikke vil si det, fordi jeg synes det er litt lite. Det er vel egentlig ikke det, men sånn er det vel når man sammenlikner seg med «feil» folk;)

Ønsker alle en fin mandag og ikke minst en energisk treningsuke:)

♥Kristine♥

//innlegget inneholder sponsede lenker//

 

4 thoughts on “Ponzu saus til sashimi og muffins

Legg igjen en kommentar

