Jet-set-helg og ukens pizzainspirasjonER

Wæææ. Denne helgen har virkelig vært en maraton, men stappfull av kos og kvalitetstid med gode venner. Fredag startet med en tidlig treningsøkt, med intervaller og bittelitt styrketrening på armer og skuldre. Jeg jobbet sent, og dro rett fra jobb på kino for å se Supervention. Jeg har stort sett vært på diett under kinobesøkene de siste par årene, så denne gangen ble det faktisk både popcorn og smågodt til filmen:) Jeg har vel ikke savnet det så veldig, men det er jo litt av sjarmen med kino… Eller?

Lørdag var det klart for jobb igjen, dag 3 med Halloween. Da var jeg ganske lei… Men tenkte likevel å vise dere sminken for fredag og lørdag! (De ligger allerede på Instagram, så mange har sikkert allerede sett dem.)

2013-11-01 14.47.52 2013-11-01 14.52.37

Fredag hadde vi en helt vanlig beautylook på den ene siden, og en litt ikke-fullt-så-beauty på den andre. Det var mange morsomme reaksjoner når vi plutselig snudde oss

2013-11-02 12.28.36 2013-11-02 12.29.16

Lørdag var det Sugarskull – og jeg tror ALDRI det har vært så godt å vaske seg i ansiktet etter at vakten var ferdig! Da var det bare å komme seg hjem for en kjapp dusj, og så ble det middag og vin hos Marianne, før vi dro en tur ut.

IMG_9489I dag har jeg faktisk vært på høymesse/nattverd/konfirmasjon i Nidarosdomen, og en liten tur på trening. Dagen-derpå-trening er trening det også! Det ble en fin økt, ganske lett på bein med god kontakt, og litt mage til slutt. Helt greit å få brukt litt energi i dag, for jeg fikk fylt på greit etter økta!

Denne uken sparte jeg ukens pizzafest til i dag, og med besøk av ikke mindre enn 4 sultne sjeler var det bare å diske opp. Å lage 4 forskjellige pizzaer er logistikk på høyt plan, så noe fotosession hadde jeg ikke kapasitet til. Jeg skulle jo spise litt jeg også:) Men bilder eller ikke, jeg gir dere uansett dagens toppinger:

Panpizza – litt tykkere bunn stekt i langpanne.

  • Tomatsaus (rapsolje, hvitløk, hakket tomat, salt, pepper, basilikum, timian)
  • Biffkjøtt (marinert med rapsolje, balsamicoeddik, 5-pepper og salt)
  • Hvitløksjøttboller (karbonadedeig, hvitløk, salt, pepper, litt vann)
  • Chorizo
  • Paprika
  • Løk
  • Mais
  • Ost

Resten av pizzaene lagde jeg med tynn bunn og stekte på pizzastein.

Serrano-pizza

  • Tomatsaus (olivenolje, hvitløk, hakket tomat, balsamicoeddik, basilikum, oregano, timian, sukrin+, salt og pepper)
  • Serranoskinke
  • Skivede tomater
  • Norzola (blåmuggost)

Scampipizza

  • Tomatsaus
  • Karri- og hvitløksmarinerte scampi (cocosa, karri, hvitløk, sitron)
  • 2013-11-03 20.38.34Purreløk
  • Ananas
  • Mais
  • Paprika
  • Peanøtter
  • Lime

Kyllingpizza

  • Tomatsaus
  • Rød pesto
  • Marinert kylling (jeg brukte kryddermiksen jeg skrev om her)
  • Cherrytomat
  • Purre
  • Ruccola

2013-11-03 21.19.44Jo da, vi var ganske mette etter de fire rundene… Vi spiste ikke opp alt, og godt var det, for da hadde vi nok ikke fått plass til de nybakte skolebollene Marianne hadde med. Saftige og luftige boller – det var en perfekt avslutning på en koselig kveld.

Vi kan vel konkludere med at dette har vært en lang helg. 3 dager helg er nesten halve uka, det:) Og sånn blir det neste helg også, for da er det klart for høstens hyttetur som mer eller mindre har blitt en tradisjon. Det er 110% trivsel, masse god mat og en liten tur eller to. Jeg gleder meg i alle fall masse!

Men før vi kommer dit er det noen vanlige dager, med jobb, trening og den «vanlige» maten. Jeg starter med en lavkarbodag i morgen – jeg tror jeg har overfylt karbohydratlagrene i kveld. Godt te mæ de!

Ønsker dere en sprek start på den nye uka:)

Kristine 

3 thoughts on “Jet-set-helg og ukens pizzainspirasjonER

  1. Kjempe fin sugarscull! 🙂 Og 10poeng for å klare å gå sånn en hel dag på jobb uten å ødelegge sminken! 😀 Jeg hadde garantert klart å kline hele greia utover etter 10 minutter :p

      • Det er vel et must om man skal sminke på seg en «maske» :p Jeg klarer ikke ha foundation på en gang uten å klø :p
        Men kjempe fin var den uansett! Du selv som sminket? 🙂

Legg igjen en kommentar

