Ferdig med bursdag – klar for jul!

Først bursdag. Så jul. Alltid!

På lørdag fikk jeg feiret 30-årsdagen min sammen med gode venninner! Den lille stua mi var fylt med søte jenter, kaker, sjokolade og vin. En veldig fin kombinasjon!

Jeg hadde det i alle fall utrolig gøy, både hjemme og ute på byen. Det gikk like fint å feire denne helgen som forrige helg – det er ikke så stor forskjell på å ha bikka den magiske (?) 30-årsgrensa. (Bekke læll – for de som skjønner hva jeg mener:)

IMG_9740

Bursdagsmiddagen var fisk i år også! Kveite med poteter og grønnsaker… Jeg kamuflerte sunnheten med en veldig god saus laget på 5 minutter. Smør, hvetemel, fløte, melk, kokevannet fra fisken, litt hvitvinseddik, peppermiks og litt salt. Helt på slump, skulle nesten tro jeg var kokk.

Det har vært en uke med mye kakespising. Jeg har fått bløtekake (må være sånn når det er bursdag), snickerskake, oreoiskake, ostekake OG verdens beste.

IMG_9753

 

Men tro det eller ei – midt oppi alt dette sukkerspinneriet klarte jeg faktisk å servere noe litt mer fornuftig også, nemlig matmuffins! Denne gangen blandet jeg bare tacokrydret karbonadedeig i røra, og strødde litt revet ost på toppen. Mettende og godt! Her har dere meg og Nora. Når kakemagen er full, var det jo plass til vanlig mat i den andre magen:)
IMG_9830

 

IMG_9745Ellers har jeg fått masse fint, blant annet en espressokanne! Jeg har jo ikke drukket noe særlig kaffe før de siste par årene (som et resultat av det å være på diett, egentlig), men ikke hatt noe å lage kaffe hjemme med. Så nå kan jeg endelig lage min egen frokostkaffe! Pulverkaffe er nemlig ikke noe jeg har så veldig sansen for…

 

Ellers må jeg si jeg er veldig glad for at jeg har et par fridager nå. Sist uke var lang og travel, med både mindre trening og søvn, og mer dårlig mat enn vanlig. I natt sov jeg nesten 11 timer, og følte meg ganske uthvilt da jeg våkna. Fikk lagd meg en latte til frokosten, og nå skal jeg snart komme meg på HIT The Gym for en styrkeøkt. I kveld skal jeg ha step-timen min, så det blir dobbelt opp i dag. Fin start på en uke som forhåpentligvis blir litt mer normal enn den forrige. På lørdag er det julebord, men det blir rolig for min del siden jeg skal ha gruppetime søndag formiddag, før jeg skal rett på jobb på MAC – vi har åpent de siste 3 søndagene før julaften.

Og nå er jeg klar for jul! Jeg har ikke noe julekalender, men jeg har i alle fall hengt opp julestjerna og lilla adventslys. Så er det bare å prøve å finne noe eller gjøre et eller annet som gir meg litt julestemning hver eneste dag. Dagene blir jo bare mørkere og mørkere, så det handler om å lage sine egne små lyspunkter:)

Sånn – det var alt for denne gang! Helt til slutt vil jeg bare gi et lite tips om CyberMonday på MyRevolution! – 20% på høykvalitets kosttilskudd, gratis frakt hvis du handler for minimum 500 kr og betalingsutsettelse til februar. Kanskje finner du noen julegaver her også? Leveringstiden er kjempekort, så du har produktene i god tid før jul!

 

Legg igjen en kommentar

