Pizza – verdens beste restemiddag

God fredags kveld alle sammen:) You know what that means? Mhmmm – it’s pizzatime! Og det beste av alt? Jeg trenger ikke en gang planlegge det. For pizza, det er restemiddag #1 for meg. Og det har det vært i sikkert 8 år:)

Jeg har alltid, og da mener jeg alltidmel, gjær, salt, olivenolje, hvitløk og hermetiske tomater hjemme. Der har du pizzabunn og pizzasaus.

I tillegg har jeg til en hver tid to skuffer fulle av ulike krydder, en eller annen form for kjøtt, både friske og hermetiske grønnsaker, og stort sett en eller annen form for gul ost.

Det er alt jeg trenger! I dag ble det en skikkelig restepizza, men en bunn som faktisk var litt i overkant til meg å være. Jeg brukte speltmel, litt fiberberiket havregryn, sesammel, fiberfin, og litt fiberhusk. Målene? Null kontroll – det ble litt her og litt der for å få en fin konsistens. Den heva, den var lett og kjevle, og den bobla seg i ovnen under forstekingen. (Jeg tror det var litt flaks..?)

Tomatsaus: bittelitt olje, hvitløk, hakket tomat og denne kryddermiksen.

Oppå hadde jeg det jeg fant og hadde lyst på: paprika, purreløk, rødløk, soltørket tomat (som du godt kan legge i vann før du bruker den, så den ikke blir helt svart som hos meg!), hermetisk ananas, pizzaost og raw cashewnøtter.

IMG_9891Salat ved siden av: ruccola, cherrytomater, hermetisk ananas, agurk og mais.

 

Rømmedressing: lettrømme (!!), hvitløk, sitronsaft, sukrin og tørket persille.

IMG_9887
IMG_9893

Nam nam!

One thought on “Pizza – verdens beste restemiddag

Legg igjen en kommentar

