Nyttårspunsj

IMG_9999GODT NYTTÅR!

Jeg er ferdig med årets første og dermed hittil beste treningsøkt på ELIXIA. Bra «pønsj» etter en bedre middag i går kveld:) Økta i dag var litt bryst, litt skuldre og litt armer; benkpress, sittende brystpress, sittende skulderpress med maunualer, kabelflyes i supersett med fronthev i kabel, bicepscurl med stang, trippel skulder (sidehev/fronthev/uprows), triceps pushdown i kabel med stang, og droppsett bicepscurl med manualer. Ganske mange øvelser til å være meg. Og faktisk så ble jeg ganske sliten! Godt:)

Det nye året ble feiret hjemme hos meg med foreldrene mine og lillebror over en 4-retters middag. Menyen så slik ut:
IMG_0001Kamskjell med agurksalat og en slags salsa av mango, chili og granateplekjerner. Oppskriften er den samme som jeg brukte for to år siden, men i mangel på pasjonsfrukt måtte jeg altså være litt kreativ. Jeg tror ikke det ble noe mindre godt i alle fall!

IMG_0002

Til hovedrett spiste vi hjortestek med en eple- og rødløkkompott, soppsaus, dampede poteter og smørdampet rosenkål. Kjøttet smakte godt på første servering, og helt fantastisk nydelig på servering nummer to! Jeg sier det bare: steketermometer is tha shit!

IMG_0015Mor og Far fikk masse ost til jul, så det ble mellomretten. Hvem er det som ikke liker ost? Litt frukt, kjeks, gele og karve ved siden av gjorde denne retten til en ganske langvarig en. Det begynte å bli en grei mengde mat til da, så noen måtte faktisk ta seg en liten hvil på sofaen før desserten kom på bordet!

IMG_0023Til dessert hadde jeg laget kiwi-is. Veldig fint med ismaskin, jeg er bare ikke så flink til å bruke den. Men isen ble god, den, og en frisk avslutning på et, om jeg skal skryte av meg selv, fantastisk velsmakende måltid! Klokka var vel halv 11 da vi var ferdige med middagen, men vi klarte å presse ned litt til…

Jeg hadde nemlig laget punsjboller av kakerestene fra Mormor sin 90-årsdag!

wpid-20131230_141238.jpg

wpid-20131230_141316.jpg

300 g kake, 1,5 dl sukrinmelis, 2 ss kakao, 2 ss bringebærsyltetøy, noen dråper romessens, noen dråper vaniljeessens, litt sterk kaffe. Kna sammen, form små kuler som du ruller i kokos. Veldig enkelt, og veeeldig godt!

Jeg bor ganske fint til, så fyrverkeriet fikk vi med oss fra balkongen min. Bare å ta på seg tøfler og jakke, ganske greit:)

IMG_0032IMG_0029

IMG_0011Det ble ikke så veldig sent, men jeg lå leeenge i senga før jeg sto opp i dag. Må jo utnytte det, for det blir ikke å ligge på latsiden fremover nå. Fitness eller ikke – kroppen har gitt tydelige signaler på at det er nok sukker og for lite grønnsaker. Jeg kjenner det i albuer som gjør vondt, det svake håndleddet som bare plutselig er svakt, og på huden og inni munnen som klør. Jeg vet at jeg bare må gjøre det som føles mest riktig. Og i dag er det å spise årets første middag sammen med de jeg spiste fjorårets siste sammen med.

I morgen er det tilbake på jobb og de rutinene jeg hadde før bursdag og desemberbulken. For ja. Jeg har vært framme med målebåndet og fettklypa igjen. Vi får se hva som skjer, men jeg liker i alle fall å ha muligheten:)

Nok en gang GODT NYTTÅR!

Legg igjen en kommentar

