Preworkout & postworkout

God torsdag morgen – to arbeidsdager unna helg! Frihelg for meg betyr i utgangspunktet fri lørdag, søndag og mandag. Denne gangen er det fri – virkelig fri. 3 dager uten en eneste liten plan. Lurer på om jeg kommer til å overleve…

Jeg har trent ganske bra den siste uka. Jeg har overgått meg selv på flere punkter, faktisk. Jeg har lyst til å ta tunge knebøy. Sist helg kjørte jeg siste sett på 85 kg. Det er jo ikke så veldig mye (synes jeg), men jeg kjenner at potensialet er stort. På søndag løp jeg en 5-km på mølla sammen med Nora som kjørte en løpechallenge på bloggen sin, og tiden min ble 25:26. Ikke noe å skryte av kanskje, men jeg har aldri løpt 5 km så fort. Ikke en gang da jeg trente løping litt mer systematisk og var sikkert flere kilo lettere. Så det er bra! Mandag slo jeg like godt til med 3×4 på 70 kg i frontbøy. Og akkurat den er jeg kjempefornøyd med, spesielt med de to forrige øktene i beina… Det var tungt, for all del, men jeg tror ganske sikkert jeg er god for mer! Etter stepklassen min på tirsdag og deltakelse på PureMotion på HIT i går, så er jeg faktisk ganske sliten i det ene kneet. Det er lenge siden… Så derfor tror jeg faktisk at jeg skal ta to dager helt treningsfri! Prøve, i alle fall… Jeg hadde tenkt å skippe søndag, men plutselig, egentlig uten at jeg hadde fått det med meg selv, hadde jeg skifta til shorts og kompresjonssokker. Så da var det bare å komme seg til ELIXIA…

Det er da, som dere sikkert skjønner, lenge siden jeg trente overkropp! Så det skal jeg nå snart, før jeg skal på jobb. Sekken er pakket, frokosten er fortært, matpakkene er ferdige og jeg skal bare drikke min lille PWO-drink🙂 Den fungerer ganske bra, jeg tror den faktisk kan ta litt av æren for de gode prestasjonene på bein. Om det bare er psykisk? Jeg tror ikke det, men det har ikke så mye å si. Whatever works…

Og aporopos work – mellom trening og jobb synes jeg det er veldig greit å mikse sammen ettertreningsmaten til noe som ligner litt mer på et vanlig måltid. Du har vel sett ganske mange pannekakeoppskrifter fra før… Disse er lette å lage, og steker bra. Kjempegode med litt syltetøy på:) Oppskrift under bilde

image

 

– 1 egg
– 100 g mager kesam

– 30 g proteinpulver (whey er mer sticky, og sticky er bra i pannekaker)
– 75 g havregryn
(- 1 most banan)
– 1 ss sukrinmelis
– litt maldonsalt
– ca 1/2 dl vann

Kjør det med en stavmikser, og stek i en ganske varm panne. Avkjøl, og putt i en matboks. Spis med hva du vil – men blåbærsyltetøy hører liksom til pannekaker:)

Legg igjen en kommentar

