Frokost? Hvasomhelst med proteinkaffe, takk!

God onsdagsmorgen! Det er onsdag, og lillelørdag. Jeg har vært på jobb i en dag etter langhelga mi, og føler allerede at det snart er helg. Jeg jobber fredag kveld og lørdag, men så lenge det heter fredag, lørdag eller søndag, så er det litt bedre stemning enn ellers uansett:)

Men før vi faktisk kommer dit skal det jobbes litt, og det skal også trenes. Egentlig, så burde jeg sikkert ligget i senga og sett i taket enda, for min første tanke da jeg våknet var at jeg gleder meg til jeg kan legge meg igjen i kveld… Jeg er litt støl i hver eneste muskel i hele kroppen, jeg har litt vondt i kneet, jeg kjenner det litt i albuene, og kort oppsummert så har vel dette fellesnevner «sliten». Her har jeg vært før – maaange ganger, både på gode og dårlige måter. Denne gangen er det på en god måte. Det er 100% selvforskyldt, og da kan jeg ikke klage:) Mye næring gir gode treningsøkter, og da krever det litt restitusjon. Jeg tror det blir lettere å legge inn de treningsfrie dagene nå, fordi jeg faktisk trenger det!

Og ikke bare trenger jeg hvile – jeg trenger mat også! Jeg fungerer helt fint uten frokost, men jeg fungerer enda bedre med! Hva frokosten består av kan variere, men jeg skal innrømme at proteinkaffen som regel alltid er med, enten jeg starter dagen med trening, jobb, eller bare i sofaen. Jeg har bare en espressokanne, så da blir det fort en dobbel espresso som jeg lager proteinkaffe av. Det er jo aldri feil å starte dagen med litt sjokoladesmak;) Hvordan jeg lager den og hva jeg lager den av varierer, og det kommer litt an på hva jeg har tilgjengelig. Akkurat nå er favoritten denne her:

– dobbel espresso
– 2 dl ekstra lettmelk, varmes i micro i en shaker
– 15-20 gram proteinpulver rørt ut i kaldt vann (og for tiden bruker jeg dette med smaken double rich chocolate!)
– 4-5 dråper stevia kokos

Jeg blander ut proteinpulveret med vann og steviadråper i glasset/koppen jeg skal drikke av. Melken varmes i shaker fordi den da kan shakes til den skummer! Det blir litt ekstra trykk i shakeren når melken er varm, så vær litt forsiktig;) Hell det over proteinblandingen, og topp med kaffen.

IMG_0226Ellers så har jeg litt dilla på rugsprø for tiden. Tenk at noen «tørre kjeks» med litt egg, tomat og agurk er alt som skal til for å gjøre starten på dagen min bra…

Da er det på tide med en liten treningsøkt før jobb! Andre økt på Nora sin instagramchallenge står for tur, jeg tar det som oppvarming før en økt på bryst og skuldre. «Bæm-bæm», som Nora ville sagt:)

Have a nice one – I know I will:)

 

2 thoughts on “Frokost? Hvasomhelst med proteinkaffe, takk!

  1. Jeg «ramlet» innom bloggen din gjennom link i Nora sin blogg 😊 Superfin blogg med masse treningsinspirasjon. Og ikke minst masse gode tips ift kosthold og «treningsmat». Ha en fin dag 😊😊

Legg igjen en kommentar

