Japansk kyllingsuppe

Tenkte bare jeg skulle komme med et lite middagstips til helgen. Og ja da. Jeg vet. Suppe… Igjen… Men det er jo så enkelt! Og så kan det jo være så gooodt! Man skal aldri undervudere en suppe. I alle fall ikke så lenge du har laget den selv fra bunnen! Denne suppen er kjempefin som helgemat også. Man trenger jo ikke bruke mange timer på kjøkkenet hver helg… (Selv om det er aldri så gøy!)

IMG_0176

Fres hvitløk, chili og ingefær i litt olje. Tilsett buljongterning (jeg brukte grønnsakbuljong) og kokende vann.

Skjær kyllingfilet i tynne skiver, krydre med salt og pepper og stek de i litt olje.

Kok nudlene i buljongen. Smak til suppen med litt østerssaus og litt sitronsaft. Ha i litt grønnsaker, gjerne stekte sjampinjonger eller som i mitt tilfelle, hermetiske bambusskudd. Endelig fikk jeg brukt den boksen til noe! Ha suppen over i skåler og legg kyllingen på toppen. Min ble ganske spicy – og jeg elsker det!

Selv har jeg ordnet meg en pizzadeig og satt til langtidsheving, jeg har laget pizzasaus og lagt kyllingfilet i marinade i kjøleskapet. Når jeg kommer hjem fra jobb i kveld er det bare å varme pizzasteinen mens jeg gjør klar resten av fyllet, kjevle ut deigen, ha på fyll og steke. Da går det an å nyte fredagskvelden forran TV’en selv om man kommer hjem sent og skal opp tidlig for å gå på jobb på lørdag:)

Men først står beintrening og en antatt meget fin fredag på jobb på agendaen. Jeg elsker fredager. Uansett!
tgif

One thought on “Japansk kyllingsuppe

Legg igjen en kommentar

