Kortweekend med en tur innom Hellas

En dag med helg er bedre enn ingen helg! Og så lenge man vet å fylle tiden med noe fornuftig, så er det greit, tenker jeg!

I går var jeg egentlig ganske sliten etter jobb, så det var veldig greit å ha en avtale med Nora som ikke innebar annet enn en middag og latmannsliv i sofaen forran TV’en. Vi lagde greske burgere til middag… Dette er noe jeg har laget mange ganger før, men av en eller annen grunn klarte jeg ikke å finne det igjen noe sted inne på bloggen. I alle fall – det er så enkelt og godt, så jeg bare MÅ dele det.

Greske burgere
IMG_0262

– karbonadedeig
– egg
– fetaost
– oliven
– salt og pepper
– litt vann

Bland karbonadedeig med egg, salt og pepper, og eventuelt litt vann. Smuldre fetaost og skjær oliven i ringer, og bland dette inn i karbonadedeigen. Form burgere som du steker i varm panne.

IMG_0266Gulrot-tzatziki
– mager kesam eller yoghurt
– hvitløk
– revet gulrot
– litt olje
– smak til med sitronsaft, salt og pepper, og litt søtning

Bare bland sammen alt. Lett!

Som tilbehør hadde vi ovnsstekte søtpoteter og en frisk og god salat.

IMG_0270

IMG_0282 IMG_0277Etter to porsjoner hver var vi vel egentlig ganske mette, men som de to matvrakene vi er i stand til å være så var det plass til litt brownies også – the healthy way! Siden de er lagd med bønner er jeg kanskje ikke helt der at jeg vil kalle det brownies, men det smakte sjokolade og det smakte godt, og varm med litt lett-is ved siden av var det ikke akkurat noe problem å lage (enda fler) strekkmerker på magesekken. Men som dere vet, is er det alltid plass til, den bare smelter jo og legger seg rundt alt det andre;) Oppskriften finner dere sikkert på bloggen til Nora om ikke så alt for lenge! Men dere kan vel være enig allerede nå i at det ser godt ut? Og det smaker ikke bønner – bønner smaker jo egentlig ingen ting.

IMG_0289All denne energien ble omsatt i benkpress i dag. 3×5 reps på 60 kg. Helt OK. (Spesielt til ikke å trene så veldig mye benk, og til å egentlig være innstilt på en ryggøkt.) Men jeg tror at jeg kan klare 70 kg, jeg. Det hadde jo vært litt kult… Så kanskje jeg skal prøve på det? Jeg vet at jeg har sagt at jeg vil løpe mer… Men nå er jeg inne i en ganske fin steam, det er ganske fint å være meg, så da vil jeg bare fortsette sånn litt til. Jeg mener, det er jo fint å ha det fint!

NÅ skal jeg kose meg med premieren på Hele Norge Baker! Fantastisk morsomt, og enda morsommere i år som jeg vet at to av deltakerne:) Selvfølgelig har jeg tint opp et par boller – det er jo fastelavn!

 

 

 

2 thoughts on “Kortweekend med en tur innom Hellas

Legg igjen en kommentar

