Back on track – bokstavelig talt!

 

 

Det er mars, og offisielt vår. I Trondheim har det knapt nok vært nedbør dette året (hvis noen spør meg, så vil jeg svare at det har regnet bittelitt to ganger hittil i år, men det er sikkert litt mer), så det er tørt og fint og kjempedeilig å være ute.

 

For en god stund siden kjøpte jeg meg nye piggsko, og disse hadde jeg fram til i dag enda ikke prøvd. Så i tidlig morgenvårsol møtte jeg Nora på Øya, hvor vi hadde årets første sprintøkt. Ingen av oss har vært der siden konkurranseoppkjøringen i høst, og da var dette noe jeg gjorde ganske mye av. Heller det enn å drive med denne evinnelige traskingen bare for å forbrenne noen ekstra kalorier. Jeg liker å gå tur, det er ikke det, men… Jeg har sagt hva jeg tenker om steady state cardio på diett, så jeg skal la det bli med dette!

 

Nå er det ingen av oss som er på noen konkurranseoppkjøring til fitness, så dette gjør vi faktisk kun for gøy! Det ble en utrolig herlig start på dagen! 10×60 meter med 1 minutt pause, deretter en litt lenger pause før vi kjørte på med akkurat det samme en gang til. Det høres kanskje ikke så mye ut? Det er jo bare 1200 meter med løp til sammen? Vel. Jeg kjenner at det river ganske bra i lårene her jeg sitter og har spist en enorm porsjon havregrøt. Det er som en beinøkt. Se på sprinterne – de har ganske velutviklet muskulatur i beina. Vel trener de nok en del styrke, men de løper mye også. Litt variasjon i treningen og en utfordring for hjertemuskelen er ikke dumt. Den første pausen er kanskje lang, men den siste? Den føles mer som 10 sekunder enn 1 minutt.’

 

RUN FOR FUN!!!!

IMG_0342IMG_0336IMG_0346

 

Legg igjen en kommentar

