Torsketorsdag

 

 

God torsdagsmorgen! Tenkte bare servere dere et lite middagstips. Det er torsdag, så hvorfor ikke velge torsk? Sunt og godt, og ikke minst smakfullt hvis du bare gidder å gjøre noe annet enn bare å overkoke den i lettsaltet vann.

IMG_0300Dette er litt sånn inspired by… Men et resultat som ikke egentlig likner på det jeg lot meg inspirere av.

Torsk, og fisk generelt forutenom tunfisk på boks, er noe jeg aller helst spiser når det er nylaget og varmt. For all del, jeg har spist mine torskemåltider fra en rosa plastboks… Og det er jeg ferdig med. I alle fall for en god stund! Så, når jeg er hjemme og kan lage maten min der og spise i fred og ro, så synes jeg det er ganske OK å spise fisk.

IMG_0301Torsk er, som de fleste sikkert har fått med seg, magert og proteinrikt. Det smaker heller ikke så veldig mye, så variasjonsmulighetene er mange.

Denne fileten har jeg ovnsbakt til en kjernetemperatur på 50°, krydret med salt og pepper og dekket av pepperoni hakket i små biter. I stedet for bacon, liksom:)

IMG_0302Servert med en fresh og grønn ertepure, som er noe av det beste tilbehøret jeg vet til torsk. Det er kokte frossenerter, som kjøres til en mos sammen med det du måtte ønske/ha av melk, cottage cheese, kesam, creme fraishe, fløte, smør… Jeg hadde i masse hvitløk, en skvett ekstra lett melk og litt meierismør, pluss salt og pepper. I mangel av flatbrød ble det rugsprø i stedet. Det funka, det også:) Vil du ha litt ekstra karbohydrater kan du med fordel koke poteter til, jeg synes i alle fall det er veldig godt! Kanskje det blir torsk og kokte poteter etter at jeg kommer hjem fra trening i kveld..?

I morgen er det fredag. Og på fredager er dere vel ikke fremmede for en liten pizza, er dere vel? 🙂

Ha en fin dag!! Kris

Legg igjen en kommentar

