Fullt fokus på nye treningsmål

God lørdags morgen! Håper alt står bra til, og at dere fikk kost dere på fredagskvelden med enten pizza, eller taco, eller i alle fall et eller annet godt! Jeg har så vidt vært hjemom og sovet, og nå skal jeg på jobb igjen. En full jobbelørdag nå blir fort til en treningsfri, hvis det ikke blir en liten joggetur etter at jeg kommer hjem i kveld.

Men mange treningsfrie dager blir det ikke. Jeg har satt meg noen nye treningsmål, og jeg har bare lyst til å trene hele tiden! Etter en økt trenger jeg bare å spise litt før jeg har lyst til å gå tilbake, selv om jeg gikk ut av senteret med skjelvende bein og øya omtrent i kryss bare et par timer tidligere. Det at trening gir energi har vel aldri vært mer sant!

Etter halvannet år uten å følge et treningsprogram eller ha noen spesifikke mål når det kommer til styrketrening, fikk jeg plutselig et aldri så lite behov for det etter som alle andre mål ble satt litt på hold… Da tenker jeg selvfølgelig på det altoppslukende målet som heter Bodyfitness. Så nå vil jeg bare bli sterk igjen! Og sette noen nye personlige rekorder. Jeg hadde øvelsene ute på høring, og etter noen sine meninger og min egen sunne fornuft endte jeg opp med dette:

treningsmål

I utgangspunktet hadde jeg med pull ups her også, men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal sette meg mål om total vekt eller antall reps – så derfor trener jeg det bare på en av øktene.

Jeg har tatt utgangspunkt i det styrketreningsprogrammet jeg trente en gang på den første dietten, og i mellom første konkurransesesong og ny diett for ganske nøyaktig 2 år siden. Jeg prøvde meg så vidt på våren i fjor, men da var jeg ikke helt motivert for det… Men nå? Oh YES! Jeg har bare lyst til å løfte tunge ting hele tiden:)

Benkpress

Så nå trener jeg 3(4) styrkeøkter i uka, litt etter hvordan det passer i forhold til jobb og gruppetimer. For jeg har skikkelig fått tilbake instruktørgløden igjen, og det er utrolig gøy! Det er en enkel tosplitt med en tung øvelse på overkropp og en tung på underkropp hver av dagene, og et par øvelser til pynt og litt mage til slutt – det kan jo hende at det blir noen magemuskler til slutt om jeg fortsetter å leve i håpet! Jeg startet tungt og øker litt for hver gang. Når en øvelse stopper tar jeg et lite steg tilbake og beveger meg opp igjen – og hvis alt bare stopper opp tar jeg et par uker av og gjør litt andre øvelser sånn som jeg har gjort fram til nå, og så tenker jeg å starte på nytt igjen – men med litt høyere belastning enn jeg startet på sist. Noen river seg sikkert i håret og tenker at dette er galskap, noen tenker sikkert at det her ikke kommer til å føre noen vei – men det hemmelige mellomnavnet mitt er jo «klare-sjøl» (= jeg klarer det selv), så da prøver jeg da. Det er jo ikke akkurat noen krise om det ikke fungerer… Jeg er mer enn sterk nok nå, noe mer er egentlig bare for at jeg kan være litt høy på meg selv og ha noe å strekke meg etter… Nå har jeg trent med 87,5 i knebøy, 100 i markløft, 57,5 i benkpress og 35 i militærpress. Så det er laaangt igjen til målet – men det er jo 7 måneder igjen av året så det kan gå:)

Knebøy

Så prøver jeg å løpe litt igjen også… Men de planlagte løpeøktene kan fort vike for en vikartime. Uansett – jeg får trent og jeg har det gøy, og det er tross alt det viktigste!

Er det noen andre som har noen treningsmål som de vil dele med meg?

Jeg ønsker dere i alle fall en riktig god helg! De som har mulighet er selvfølgelig hjertelig velkommen på ELIXIA Carl Berner i morgen kl 11:00, først for Cardio Energy (30) og Bootylicious (30) etterpå;)

♥ K

(gamle bilder av meg)

2 thoughts on “Fullt fokus på nye treningsmål

Legg igjen en kommentar

